Snäckor iFokus

Snäckor

Läst 75 ggr
Jackiern98
0

Isabella snäckor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Pleurodonte Isabella,40kr styck
Snart är några bebisar redo att flytta.
Finns i Katrineholm, södermanland

Kommer ej skicka om det inte går att lösa beroende av privata skäl kan jag inte ta emot swish just nu.

Åker till Norrköping den 24 /7 och vidare till Mjölby och stannar där till 27 /7 , möjlighet att ta med då

tortoise
0

#0: hur stora blir de? Vad behöver de i skötsel? Har försökt att hitta bra information om dem men det är svårt att hitta.

S44MM
0

#1: Hej, jag skulle verkligen inte rekommendera att köpa snäckor såhär eftersom att nästan 80% av snäckor som föds är som dom säger på engelska ”runts” då dom lever hela sitt liv i smärta och oftast bara lever upp till några månader! För att veta om en liten snäcka är en ”runt” så måste man ha alla snäckor som föddes i ett litet terrarium i några veckor och observera. De sjuka snäckorna är de minsta som växer väldigt långsamt och de största är säkert de friska. De sjuka behöver du krossa tyvärr. Om du vill skaffa en snäcka så är det bäst att köpa från en professionell som inte säljer runts eller försöka att hitta en frisk ute i naturen.

• Redigerat 2023-07-21 01:14 av S44MM
tortoise
0

#2: tack för bra tips 🙂 då kollar jag hellre ute i naturen. Vad finns det för större snäckarter i naturen som man kan kolla efter? Är nyfiken på vinbergssnäcka men vet inte om den finns där vi bor ( borås)