Snäckor iFokus

Snäckor

Etiketterboende-och-inredningatt-äga-snäckor-sniglaravel-bebisar
Läst 37 ggr
Swedish_Snaillife
0

Söker svar

Hej!
Jag har tre frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på.

Fråga nr 1
Jag undrar hur man kan, snabbt och smidigt, få bort "slem" ifrån "burväggarna", för, ni vet, "slemmet" fastnar och blir riktigt svår att få loss.

Fråga nr 2
Vet någon om hur lång tid snäckor får ägg efter att de har parat sig (mina snäckor är Achatina marginata ovum)?

Fråga nr 3
Hur lång tid det tar från att äggen har fötts till att dem kläcks?

En klassisk snäckälskare av högsta klass

Pilspets
0

#0: En månad efter inlägget.😅

1. Aldrig varit med om. För mig är det bara att skölja av.
    2 o 3. Kika här
Detta är en sajt för alla som är intresserade av snäckor och sniglar. Välkommen hit! Snäcka, Snäckor, Snäckorna, Snigel, Sniglar, Sniglarna, Snäckskal, Skal, Afrikansk, Afrikanska, Jättelandsnäckor, Jättesnäckor, Landsnäckor, Anatomi, Mull, Kokosmull, Kalk, Kalcium, Landlevande, Havslevande, Achatina, Fulica, Iredalei, Marginata, Immaculata, Albopicta, Reticulata, Suturalis, Ovum, Rodatzi, Hamillei, Alba, Albino, Ägg, Bebisar, Ungar, Cepaea, Hortensis, Nemoralis, Helix, Pomatia, Lucorum, Cornu, Aspersum, Aspersa, Rumina, Decollata, Pleurodonte, Marginella, Isabella, Rostrata, Limicolaria, Flammea, Subulina, Octona, Red, Dark, Flame, Apricot, snäcka, snäckor, snäckorna, snigel, sniglar, sniglarna, snäckskal, skal, afrikansk, afrikanska, jättelandsnäckor, jättesnäckor, landsnäckor, anatomi, mull, kokosmull, kalk, kalcium, landlevande, havslevande, achatina, fulica, iredalei, marginata, immaculata, albopicta, reticulata, suturalis, ovum, rodatzi, hamillei, alba, albino, ägg. bebisar, ungar, cepaea, hortensis, nemoralis, helix, pomatia, lucorum, cornu, aspersum, aspersa, rumina, decollata, pleurodonte, marginella, isabella, rostrata, limicolaria, flammea, subulina, octona, red, dark, flame, apricot Achatina iredalei, Achatina fulica, Achatina fulica rodatzi, Achatina fulica hamillei, Achatina immaculata, Achatina marginata, Achatina marginata suturalis, Achatina marginata ovum, Achatina albopicta, Achatina reticulata, Achatina reticulata albino, Achatina achatina, Cepaea hortensis, Cepaea nemoralis, Helix pomatia, Helix Lucorum, Cornu aspersum, Helix aspersa, Rumina decollata, Pleurodonte marginella, Pleurodonte isabella, Pleurodonte rostrata, Limicolaria flammea, Subulina octona,