Snäckor iFokus

Snäckor

Läst 52 ggr
Matina
0

vilken art är det och är det ägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

När jag köpte sniglarna så fick jag inte veta vad det är för art och dom vet inte heller.
och är dom vita sakerna ägg?

Pilspets
0

#0: Jepp,det är ägg.

Kan du ta en bättre bild på snäckorna

Avel

Förresten heter det snäckor,inte sniglar.😁

Detta är en sajt för alla som är intresserade av snäckor och sniglar. Välkommen hit! Snäcka, Snäckor, Snäckorna, Snigel, Sniglar, Sniglarna, Snäckskal, Skal, Afrikansk, Afrikanska, Jättelandsnäckor, Jättesnäckor, Landsnäckor, Anatomi, Mull, Kokosmull, Kalk, Kalcium, Landlevande, Havslevande, Achatina, Fulica, Iredalei, Marginata, Immaculata, Albopicta, Reticulata, Suturalis, Ovum, Rodatzi, Hamillei, Alba, Albino, Ägg, Bebisar, Ungar, Cepaea, Hortensis, Nemoralis, Helix, Pomatia, Lucorum, Cornu, Aspersum, Aspersa, Rumina, Decollata, Pleurodonte, Marginella, Isabella, Rostrata, Limicolaria, Flammea, Subulina, Octona, Red, Dark, Flame, Apricot, snäcka, snäckor, snäckorna, snigel, sniglar, sniglarna, snäckskal, skal, afrikansk, afrikanska, jättelandsnäckor, jättesnäckor, landsnäckor, anatomi, mull, kokosmull, kalk, kalcium, landlevande, havslevande, achatina, fulica, iredalei, marginata, immaculata, albopicta, reticulata, suturalis, ovum, rodatzi, hamillei, alba, albino, ägg. bebisar, ungar, cepaea, hortensis, nemoralis, helix, pomatia, lucorum, cornu, aspersum, aspersa, rumina, decollata, pleurodonte, marginella, isabella, rostrata, limicolaria, flammea, subulina, octona, red, dark, flame, apricot Achatina iredalei, Achatina fulica, Achatina fulica rodatzi, Achatina fulica hamillei, Achatina immaculata, Achatina marginata, Achatina marginata suturalis, Achatina marginata ovum, Achatina albopicta, Achatina reticulata, Achatina reticulata albino, Achatina achatina, Cepaea hortensis, Cepaea nemoralis, Helix pomatia, Helix Lucorum, Cornu aspersum, Helix aspersa, Rumina decollata, Pleurodonte marginella, Pleurodonte isabella, Pleurodonte rostrata, Limicolaria flammea, Subulina octona,
Matina
0

#1: hoppas denna bilden är bättre.

det är en gammal vana jag har att jag kallar dom sniglar. samma sak med min storebror och hans snäckor.

vi har inte samma art

• Redigerat 2023-01-08 16:43 av Matina
Pilspets
0

#2: Aha,dåså.😁

Om du kollar på foten,ser den ut som ett V?
Ta gärna en bild.

Matina
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

#3: jag fattade inte vad du ville ha bild på så jag tog några stycken.

Och vissa ungar verkar ha skadade skall så jag tog en bild på det med. Jag upptäckte det idag när jag flyttade dom till sitt nya hem.

Dom har sepia skall i multum, har du några tips på vad jag kan göra eller om det kommer att läka