Snäckor iFokus

Snäckor

Etiketter: allmäntarter-underarter-färgvarianternybörjare
Läst 56 ggr
pzwe
0

Hjälp med artbestämmning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Kan någon hjälpa mig att artbestämma dessa snäckor?

De är ca: 9 månader gamla.

Personen jag fick de av visste ej, det enda hon visste var att de kläcker äggen i skalet och föder färdiga snäckor (levande ungar då).

De har bott isär sedan jag fick dom för några månader sedan, men alla tre har vid varsitt tillfälle lagt ägg.
Den ena lade uppemot ett femtiotal i en stor hög, nedgrävd i mullen.
De andra två lade bara ett tiotal var, lite utspritt.

Är det ägg, obefruktade ägg eller något annat?
Jag har fryst alla direkt då jag inte vill ha fler.
Och varför lägger de äggen om de skall föda levande ungar?

Pilspets
0

Ser ut som denna art
Är inte så bra på Avel men kolla i länken du fick.😊

Detta är en sajt för alla som är intresserade av snäckor och sniglar. Välkommen hit! Snäcka, Snäckor, Snäckorna, Snigel, Sniglar, Sniglarna, Snäckskal, Skal, Afrikansk, Afrikanska, Jättelandsnäckor, Jättesnäckor, Landsnäckor, Anatomi, Mull, Kokosmull, Kalk, Kalcium, Landlevande, Havslevande, Achatina, Fulica, Iredalei, Marginata, Immaculata, Albopicta, Reticulata, Suturalis, Ovum, Rodatzi, Hamillei, Alba, Albino, Ägg, Bebisar, Ungar, Cepaea, Hortensis, Nemoralis, Helix, Pomatia, Lucorum, Cornu, Aspersum, Aspersa, Rumina, Decollata, Pleurodonte, Marginella, Isabella, Rostrata, Limicolaria, Flammea, Subulina, Octona, Red, Dark, Flame, Apricot, snäcka, snäckor, snäckorna, snigel, sniglar, sniglarna, snäckskal, skal, afrikansk, afrikanska, jättelandsnäckor, jättesnäckor, landsnäckor, anatomi, mull, kokosmull, kalk, kalcium, landlevande, havslevande, achatina, fulica, iredalei, marginata, immaculata, albopicta, reticulata, suturalis, ovum, rodatzi, hamillei, alba, albino, ägg. bebisar, ungar, cepaea, hortensis, nemoralis, helix, pomatia, lucorum, cornu, aspersum, aspersa, rumina, decollata, pleurodonte, marginella, isabella, rostrata, limicolaria, flammea, subulina, octona, red, dark, flame, apricot Achatina iredalei, Achatina fulica, Achatina fulica rodatzi, Achatina fulica hamillei, Achatina immaculata, Achatina marginata, Achatina marginata suturalis, Achatina marginata ovum, Achatina albopicta, Achatina reticulata, Achatina reticulata albino, Achatina achatina, Cepaea hortensis, Cepaea nemoralis, Helix pomatia, Helix Lucorum, Cornu aspersum, Helix aspersa, Rumina decollata, Pleurodonte marginella, Pleurodonte isabella, Pleurodonte rostrata, Limicolaria flammea, Subulina octona,
pzwe
0

#1: Ja, jag håller med. Men varför lägger de då ägg undrar jag?

Pilspets
0

#2: Kan kolla runt lite efter svar.

pzwe
0

#3: Funderar på om det kan vara
Achatina Fulica Jadatzi

Pilspets
0

#4: Jaaa,nu när du säger det så här du nog rätt.😁