Afrikansk Jättesnäcka
Admin får gärna ändra texten eller ta bort den om den inte passar här inne.
Hej på er! Jag har fått ta över 4 olika snäckor som jag inte vet så mycket om förutom att dom är Afrikansk Jättesnäcka och ålder är okänd så jag vet inte hur gamla dom är och jag vet inte vilka arter, underarter eller färgvarianter dom tillhör . Jag har letat över hela internet men har inte hittat någon information om dom. Det ända jag vet är att olika snäckor äter olika sorters grönsaker, frukt och bär. Men vad mer kan dom äta och vad kan dom inte äta. Jag bifogar bilder på alla 4 snäckor där varje snäcka har ett nummer då jag inte har kommit på vad dom ska heta än Så vore tacksam om ni svarade med snäckans nummer så att jag vet vilken snäcka som arten tillhör. Vore tacksam för all hjälp eftersom jag som sakt är nybörjare när det gäller Afrikansk Jättesnäcka
Jag tror du kan få en hel del information om du tittar bland sajtens artiklar. Här är några förslag:
» Kalcium/Kalk | Snäckor iFokus
I artiklarna om olika arter finns många fina fotografier. Med hjälp av dem kanske du kan artbestämma dina snäckor.
1 Då ska jag börja titta runt. Tack för hjälpen :)
Det ser ut som att det är Lissachatina Fulica du har, i olika färger. Dom trivs i rumstemp(20-24 grader) och ca 80% luftfuktighet.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
#3 Tack