Snäckor iFokus

Snäckor

Etikettboende-och-inredning
Läst 910 ggr
Twix741
2020-03-06 21:46
0

Bur

Hej! Jag är ny med att ha snäckor som husdjur och tänkte skaffa mina första små kompisar till våren / sommaren. Jag har inte riktigt bestämt art än men vill ha nån mellanstor snäcka helst åt det mindre hållet. Har hittat denhär transportburen till ödlor som jag tänkte skulle passa till ungefär 3st snäckor eller nått sånt. Har bara några frågor. Är det för mycket ventilation och är buren för liten? Här är länken https://www.zoo.se/exo-terra-faunarium-plastic-terrarium-transport.html och måtten är 37 x 22 och är 25 cm hög. Tänker inte köpa den om den är för liten

My5665
2020-03-06 22:42
0

Den kan funka för dom små men jag tycker du borde köpa ett glasterrarium.

jollycox
2020-03-10 17:55
0

Ja det är för mycket ventilation, men man kan tejpa för det mesta.
Plast terrariet kan fungera(i alla fall en tid) beroende på vilken art du skaffar, hur många och hur stora snäckorna är när du köper dom.
Jag tycker dock att det är finast att ha glas(terrarium eller akvarium). Brukar finnas att köpa begagnat. Ett akvarium till snäckor behöver ju inte vara vattentätt.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Twix741
2020-03-17 22:54
0

#2 Hur svårt är det att flytta på ett akvarium? Tänker på att när jag ska iväg o sånt ca 2 gånger per år så måste jag kunna lämna buren hos min hamstervakt

jollycox
2020-03-18 16:39
0

#3 Det är klart det är tungt med ett akvarium, det är ju gjort av glas och sen all jord där i. Du kan köpa en plastback som du gör lite lufthål i som dom kan vara i när du är bortrest.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin