Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 946 ggr
[Blue_Lugia]
4/3/17, 5:20 PM

Intressekoll Pleurodonte Exellens

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte avveckla snäckhobbyn då tiden inte räcker till. Blir mycket djur att pyssla om när, man har fullt upp! :( Denna art heter Pleurodonte Exellens på latin och komme. r från Karibiska ögruppen. Jag har haft olika arter av Acathina (afrikanska jättelandsnäckor) och dom här är lite mer försikstiga till skillnad mot dom andra som var rätt oberörda av hantering osv. Gillar dock att få en lätt dusch under ljummet vatten från kranen då och då. Dom är heller inte lika stora i maten som Achatinorna var som slukade allt. Ger både äpple, paprika, broccoli, gurka och andra frukt och grönsaker. Dom äter lite det dom känner för, finsmakare alltså! ; ) Såklart ska dom ha sepiaskal så dom får kalk i sig. Det är två stycken, väldigt speciella med sitt runda, platta skal. :) Har dåliga bilder för stunden. Det vita på skalen tror jag helt enkelt är kalk, har försökt höra mig för tidigare på annat håll, men ej fått svar. Den som verkligen vill ha dom får buda, då jag inte vill lägga ut något överpris för dom, visst dom är ovanliga i Sverige vad jag vet, men ändå. Har tyvärr ej ålder på dom, men dom var mycket mindre när jag fick dom i september 2016, så dom lär vara 6 - 12 månader gamla. Skickas ej!

Annons:
[Blue_Lugia]
4/3/17, 5:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Finns i Fagersta.

sassak_1994
4/11/17, 3:01 PM
#2

Går det att skicka vid intresse?

[Blue_Lugia]
4/11/17, 8:27 PM
#3

#2 Skickar helst inte om jag kan få dom upphämtade i första hand. :/

Upp till toppen
Annons: