Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 799 ggr
trullebulle
2017-01-26 10:07

ägg eller ??

Min granne har 2 stora sniglar i sitt akvarium . Sätter de sina ägg på glasrutan eller ?? Tycker det är konstigt om det är ägg ? Vet ej vad det är för sniglar heller ?? Men de lever i vattnet ? Tillsammans med fiskarna .

Annons:
Lojs
2017-01-26 10:12
#1

Det finns många olika arter med vattenlevande snäckor som man har i akvarier, många av dem kan lägga ägg på rutan så det är inte alls konstigt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

trullebulle
2017-01-26 10:23
#2

 Men om alla dessa ägg blir sniglar vad ska hon då göra?? För hennes son är utomlands ! Dessa 2 sniglar är ganska stora !

Lojs
2017-01-26 10:35
#3

Sitter äggen ett och ett och är vita eller sitter de som små prickar i geléklumpar?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

trullebulle
2017-01-26 10:45
#4

Sitter som prickar i geleklumpar ! Men hur många arter lever i vatten ? Tycker inte de liknar sniglar som jag ser här på denna sida ??`Finnes där en sort som heter äppelsnigel ?

Lojs
2017-01-26 11:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Om det är prickar i geleklumpar och de säkert kommer från lite större snäckor så kanske det är från posthornssnäckor, jag lägger in en bild på posthorn, de finns i många olika färger. Posthornsbebisar är inte alls dumma att ha i karet, de kan man sälja till annat akvariefolk när de växt på sig lite. 

Om äggen inte kommer från posthornssnäckor så kan det vara så att det även finns mindre så kallade "skräpsnäckor" i karet, små physa-snäckor lägger ägg i geléklumpar de med.

Det finns en sort som heter äppelsnäcka, men de lägger ägg i klasar ovanför vattenytan, inte i gelé på rutan.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

fluffis
2017-01-30 09:13
#6

#4

Här på snackor.ifokus pratas det mest om landlevande snäckor, kanske därför du inte tycker det verkar vanligt. Det finns nog mer om vattenlevande snäckor på akvariefisk.ifokus om du vill kika där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: