Annons:
Etikettallmänt
Läst 1134 ggr
[iSnail]
5/1/16, 8:08 PM

Snäckor i post-Olagligt?

Ja, nu står jag här med snäckor med ungefär halva Sverige ifrån mig, och enda sättet att få hit dom snabbt är just via posten! Men nu har jag fått reda på att det är olagligt att skicka djur via post (vilket jag fattar om det kommer till en giraff men en snäcka? Dom klarar ju säg relativt bra med att befinna sig i ett sånt läge under  en rimlig period)

Så, är det olagligt? Är det lagligt, finns det vissa krav som då bör följas? Ska man göra en fuling och bara hoppas på att snäckorna inte får allt för svåra trauman samt att det inte upptäcks?

Annons:
ElinvBorg
5/1/16, 8:22 PM
#1

Det är olagligt. Dock skickar många snäckor ändå och om man packar dem bra så brukar det gå bra

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Äppelsnäckan
5/1/16, 8:36 PM
#2

Man får inte skicka levande djur med posten, men som ElinvBorg skriver så gör många det ändå, men då packar man på ett bra sätt med bomull och mjuk plast om.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[iSnail]
5/1/16, 8:46 PM
#3

Ah, got it! :) Tack ^^

[Blue_Lugia]
5/1/16, 11:58 PM
#4

Är det olagligt att skicka levande foderdjur till reptiler också? Typ mjöl ask eller liknande? Jag brukar beställa till mina ödlor ibland, men om det är olagligt är det väl lika bra att sälja dom, för zoobutiken i den här lilla stan får inte sälja levande foderdjur…. Aa jag kunde kanske tänkt INNAN jag skaffade ödlorna ja, men…..

ElinvBorg
5/2/16, 12:05 AM
#5

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

Corgitok
5/3/16, 5:01 PM
#6

Oj, har beställt hoppande bönor via posten.. hoppas inte det gills!

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Annons:
Gaara
5/3/16, 9:06 PM
#7

Man får skicka ryggradslösa djur. Däremot så har företaget Posten regeln att man inte får skicka. Men enligt lag så får man faktiskt skicka ryggradslösa djur. Om inte den lagen ändrats i början på detta år. :)

Gretha
5/9/16, 9:26 AM
#8
Gretha
5/9/16, 9:27 AM
#9
Upp till toppen
Annons: