Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 1820 ggr
GreveSnigula
2015-11-15 16:11

Trädgrenar till terrarium

En gång plockade jag med mig en gren från skogen som jag tyckte skulle passa i mitt snäckterrarium, jag skrubbade av den under vatten och torkade den i ugnen. Efter någon vecka började den få en grön beläggning så jag kastade den, är det farligt? Kan man ta grenar från skogen till snäckorna eller måste man köpa på t.ex djuraffärer? Köpte en mangroverrot på arkens zoo som jag nu har.

Annons:
Missbabatnaa
2015-11-16 00:36
#1

Jag köpte också en mangroverrot till mina, men den började tyvär att mögla, så jag slängde den. Det jag har nu är avbarkade grenar från skogen och drivved som har fungerat jättebra. :)

Gaara
2015-11-16 09:56
#2

Det går fint att ta från naturen så länge man inte tar drivved från saltvatten. ;) Gör som du gjorde sist när du tvättade av och sedan torkade i ugnen. Ibland får man byta ut grejerna för att det börjar växa saker på dem helt enkelt. :) Jag brukar ta mossa utifrån som jag rensar bort barr och andra vassa saker ur. Men den brukar jag inte köra i ugn eller liknande för det brukar komma med en massa nyttiga små djur som hjälper till att hålla rent i snäcklådorna. :)

GreveSnigula
2015-11-16 17:42
#3

Om jag har sådana fakeväxter då, skulle man kunna tvätta dem och ha som dekoration? :) Har en plastväxt för akvarium i terrariet nu men har en sådan där i tyg som skulle vara fin också

Gaara
2015-11-17 12:40
#4

Plastväxter funkar fint. Tygväxter vet jag inte riktigt, men tror inte det borde vara något problem om du tvättar av dem först. :)

Upp till toppen
Annons: