Annons:
Etikettbeteende-hantering
Läst 1293 ggr
suzyblom
8/6/15, 11:05 AM

Slöa snäckor som äter dåligt?!

Hej hörrni jag behöver några råd..

Jag har två stycken A. Fulica som har bott här i snart två veckor. De har ätit bra tidigare och varit aktiva på kvällarna hela tiden.

Nu har jag varit borta i ett par dagar så min sambo har skött om dem under tiden vilket gått bra men han berättade när jag kommit hem att de har varit väldigt slöa och har ätit ytterst lite om ens något.

Igår när vi gick och lade oss runt 11 sov de fortf och de brukar vara vakna då. Men jag gav dem en bit päron som jag brukar och gick och lade mig. Nu på morgonen hade iaf den ena tydligt flyttat på sig men maten var orörd. De har även tillgång till maskrosblad och en liten gren björk med löv. Brukar även ge dem lite fiskmatsflingor.

Såg dock att den ena bajsat lite så den har väl ätit något antagligen. Fuktigheten ligger på 75 och tempen på runt 26 så det är lite varmt. Kan det vara det? Bör jag oroa mig? De har fått päron några dagar i rad nu, de kanske bara är trötta på päron? Alla tips och råd är varmt välkomna, eftersom jag är lite ny inom detta förstår jag om ni påpekar att jag gör fel! Vill dock påpeka att jag läst på om snäckorna i ett halvår och väl det så jag är inte opåläst!

Ugh jag är så orolig, vill att de ska må bra, Hagbard och Herbert.

Annons:
suzyblom
8/7/15, 7:34 AM
#1

EDIT!
De hade börjat gå i ide men lyckades väcka dem! Se följande tråd: http://snackor.ifokus.se/discussions/55c43cf7ce12c45ebd000d56-vad-hande?discussions-1

DENNA TRÅD KAN LÅSAS/TAS BORT!

Upp till toppen
Annons: