Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 1494 ggr
milsmati
2015-08-05 13:20

"växthus" till snäckor?

Hej! Jag undrar om ett sånt här miniväxthus kan vara lämpligt för snäckor att bo i? Eller tror ni det blir för lite/mycket syre?

//Bild borttagen//

Annons:
Whippet
2015-08-05 15:42
#1

Vilken snäckart ska du ha det till?

I'm out Vilar huvudet i handen

fluffis
2015-08-05 16:43
#2

Hej!

Om det inte är dina bilder eller du har tillstånd att använda dem så tror jag inte att det är okej att lägga upp dem här.

Jag har själv spanat in det växthuset men insett att jag inte skulle orka sätta silikon i alla glipor som finns. Det är nog inte helt och hållet stabilt heller. Jag menar, det blir ju mer glipor ju snedare det blir. Är man lite ambitiös och har en snäckart som inte kräver någon jättehög luftfuktighet så kanske det går. I vilket fall som helst så måste man göra något åt bottnen och en bit upp på sidorna så att man kan fylla på med bottensubstrat. 

Som jag själv har det just nu så kör jag utan ventilation i en glasvas istället. Enklare än så kan det nästan inte bli 🙂

milsmati
2015-08-05 21:38
#3

Jag tänkte ha det till Achatina immaculata

Tack för att du påpekade det fluffis, försöker ordna till mitt misstag. Okej, ja det kanske krävs mer jobb för att fixa till det än vad jag hade tänkt…  I en glasvas, hur har du gjort då?

Chinesecrestedlover
2015-08-05 22:19
#5

Tror det blir väldigt litet till den arten om du inte tänkte till bebisar då. Kul idé annars men verkar litet.

fluffis
2015-08-05 22:31
#6

Det blev ju bra med länken till ikea istället 🙂

Jag tror också att växthuset blir för litet. Min vas blir också för liten för de där snäckorna men det finns ju liknande vaser som är större kanske :) Ska se om jag hittar en bild imorgon även om vasen inte är särskilt spännande :)

Annons:
milsmati
2015-08-06 09:55
#7

Okej, ja jag hade tänkt ha det till bebisar. Men det verkar bli för mycket jobb för att det ska vara värt det, så får nog hitta nåt annat snyggt att ha dom i…. Du får gärna lägga upp en bild :-)

fluffis
2015-08-06 10:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Bild på mitt snäckboende. Här bor Limicolarior som är ett släkte som inte blir särskilt stora.

Upp till toppen
Annons: