Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 2493 ggr
Emouse
2015-08-04 15:00

K) Achatina snäckor

Har blivit oerhört intresserad av snäckor på sistone och har bestämt mig för att inskaffa några. Arten spelar inte så stor roll, men vill ha en av de större arterna (10cm och uppåt) som inte behöver dvala. Jag finns en bit från Västerås och kan endast ta mig till närliggande områden.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Chinesecrestedlover
2015-08-04 15:05
#1

Är Stockholm för långt? Om inte så har jag ett gäng A. reticulata till salu. Precis kommit in i "äggläggningsålder" (födda förra sommaren). 

Mvh/Chinesecrestedlover

Emouse
2015-08-04 15:19
#2

Ja, tyvärr. Har ingen bil/skjuts förutom tunt om i länet:(

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-04 15:33
#3

Synd för mina småttingar är väldigt trångbodda… men det slog mig just att det kanske (måste fråga min skjuts aka. min pappa😉  först i så fall) skulle kunna vara möjligt att lämna av någonstans i Västerås. Jag är på väg att flytta till Örebro så jag (eller mina föräldrar) åker ofta fram och tillbaka och lämnar av saker på nya stället och åker då genom/i närheten av Västerås. 

Om du skulle vara intresserad då alltså. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Emouse
2015-08-04 15:57
#4

Ja det är jag! Jag måste bara få tag på bottenmaterial och sepiaskal först. Hittar det ingenstans just nu?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2015-08-04 15:57
#5

Vad tar du per snäcka?:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-04 16:04
#6

#4: Ok, ja särskilt sepiaskal kan vara lite knepigt att hitta numera tyvärr… hade lite problem ett tag att hitta kokosmull också faktiskt… konstigt, känns som en vanlig grej som många använder så borde ju finnas tycker man.

#5: Vet inte riktigt. Förut (när jag började försöka annonsera ut dessa och innan jag ska till och flytta och de blivit extremt trångbodda så det blivit mer akut😉) så sa jag ca 50 kr styck, men jag kan tänka mig att gå ner i pris/är öppen för förslag. Det viktigaste nu är att hitta bra hem till dom. Hur många är du intresserad av förresten? Hur kommer de få bo?

Annons:
Emouse
2015-08-04 16:12
#7

De kommer få bo i 130l plastback med diverse Inredning och såklart maat m.m varje dag. Är intresserad av ca 3 st, till att börja med iallafall:) Är det någon som vet vart man kan få tag på kokosmull eller liknande? Sepiaskal?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-04 16:26
#8

Ok, låter ju kanonbra. 😃 Inte trångbott längre… nu ska jag bara övertyga pappa om att en liten paus i Västerås nästa tripp är en kanonbra idé 😉Tyvärr har jag ingen koll på utbudet av sepia/kokosmull i Västerås…

Vad kan du tänka dig betala för de små? Kan 100 kr vara ok eller (en på köpet liksom 😃)?

Chinesecrestedlover
2015-08-04 16:54
#9

Vill du ha fyra stycken så går det också bra förresten. Finns fyra nämligen (ja plus en liten plutt som jag eventuellt spar själv)… 130 kr för alla fyra (?)

Emouse
2015-08-04 22:09
#10

Jag kan ta 3 såfort jag fixat underlag:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2015-08-04 22:12
#11

Hur stora är dom nu? Har du bilder?:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2015-08-04 22:33
#12

Och främst, är dom handtama?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

WestlynMagic
2015-08-05 07:15
#13

Jag kan tänka mig den fjärde :) Hur stora är de?

Annons:
Emouse
2015-08-05 11:22
#14

#13 Ursäkta, men det är min tråd och jag vill gärna inte ha annat här. Men gör gärna en egen tråd!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-05 12:32
#15

#13 Skicka mig gärna ett pm så kan vi ta det den vägen.

 Bilder kommer senare under dagen så då kan ni få se storleken. 

Mvh/Chinesecrestedlover

ps. vad menar du med handtama?😃ds.

Chinesecrestedlover
2015-08-05 22:25
#16

Grrr… bilderna vill inte… teknikens under (och rejält j…la gammal mobiltelefon🤪). Försöker igen om en stund.

Chinesecrestedlover
2015-08-08 12:07
#17

Ursäkta att det dröjt med bilderna, det var verkligen inte lätt… dumma mobil😡 och dessutom så har jag ju en del (ehm… host… en miljon saker😉) att göra i och med flytten. Försöker med på det igen idag och hoppas att jag kan återkomma med bilder under dagen.

Mvh/Chinesecrestedlover

Emouse
2015-08-08 16:14
#18

Ingen fara alls. Jag kan INTE ha brottom med djur, det leder bara till dåliga beslut. Jag har en del att tänka på ang. Om jag kan ha snäckor.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-09 00:15
#19

Min mobil vill verkligen inte… hakar upp sig så fort jag försöker ladda över bilder… suck… du/ni kanske kan pm:a mig mobilnummer så skickar jag ett mms i stället…? 

Försöker annars ladda upp här i morgon igen… men just nu ger jag upp, har försökt flera gånger utan framgång… 🤪

Mvh/Chinesecrestedlover

Chinesecrestedlover
2015-08-10 04:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#20

Yes! Jippie! Hurra! Äntligen! Jag lyckades… tror jag… här kommer (hoppas, hoppas…) bilderna 😃

Femkronan är för storleksjämförelse

Mvh/Chinesecrestedlover

ps. sorry för den pissiga kvaliteten, som sagt har jag en gammal skitmobil 😞ds.

Annons:
Chinesecrestedlover
2015-08-10 11:14
#21

Flera intresserade nu helt plötsligt så behöver veta om ni bestämt er. Behöver ju få iväg dom så snart det går, bäst för dom (trångbodda) och enklast för mig att slippa ta med dom i flytten. Har en som skulle vilja hämta idag så behöver veta hur ni vill göra. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Emouse
2015-08-10 13:07
#22

#21 Det spelar ingen roll för mig om du säljer dom till någon annan, Det finns massor av andra snäckor som behöver hem🙂 

Jätte fina btw!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Chinesecrestedlover
2015-08-20 18:04
#23

Hej igen! Fortfarande kvar då den som ville hämta snabbt inte hört av sig igen😕… Kommer åka imorgon mot Örebro och förbi Västerås om du skulle ha möjlighet och vill (såklart) ha dom… De flyttar annars imorgon och kommer finnas till Salu i Örebro (imorgon kör jag sista vändan med saker och djur och därmed flyttar jag). 

Mvh/Chinesecrestedlover

Anette M
2015-09-10 19:40
#24

Chinesecrestedlover  vet ikke hvordan jeg får sendt PM til deg, men jeg er interessert. Bor  Norge men skal  uke 39/40 og besøke familie i Kil. Får du sendt PM til meg?

Upp till toppen
Annons: