Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 2431 ggr
[Blue_Lugia]
6/4/15, 9:19 PM

Varför snäckor?

För mig är snäckor långsamma djur som inte gör så mycket väsen av sig. Jag har en del att lära mig som ni ser, men det skulle vara kul att höra varför ni lockades av just snäckor. :)

Annons:
fluffis
6/4/15, 10:07 PM
#1

Deras skönhet helt klart. Jag gillar snygga djur 🙂 Jag håller även på med ormar och det är inte så att de gör speciellt många knop heller, hehe. För det mesta så bara ligger de där, ofta gömmer de sig och då är ju snäckor roligare eftersom de är synliga den mesta av tiden, åtminstone mina 🙂

[Blue_Lugia]
6/4/15, 11:01 PM
#2

# aa känner igen dig från reptiler iFokus. ;) Nä då, men har själv haft orm och ormar kan vara riktigt vackra ja. Ormar är ju aktiva på ett annat sätt, om inte på dagen, så på natten. Beror ju på vilken dygnsrytm man följer om man hinner se dessa något. Försöker intala mig att snäckor är vackra men…små bebisar kan vara söta kanske. Jag kan tycka vissa havssniglar är riktigt fräna däremot! Ställer dessa frågor mest av nyfikenhet. Är dom "aktiva" så pass att man vill sitta ner och titta på dom? Som jag skrev så vet jag inga snäckor som är speciellt snabba i sina rörelser, eller skulle en person som jag bli uttråkad som vill ha aktivitet i burken? ;)

Reptilian Feline
6/5/15, 1:06 PM
#3

Det finns en del riktigt fantastiskt vackra snäckor, men visst, de flesta håller sig till mer eller mindre bruna färger. De är inte de snabbaste djuren heller, men ibland är det bra. Om du någon gång får se en snäcka äta ur handen där den böjer ner sina ögonantenner och tittar på maten, så kanske du förstår lite bättre varför i alla fall jag gillar dem… å andra sidan gillar jag mina tropiska minigråsuggor också.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

[Blue_Lugia]
6/12/15, 4:35 PM
#4

Jag är övertygad.;) Fick hem två A. Reticulata albino. Har hårdpluggat snäckor dom senaste dagarna. Kan lägga upp en bild.

Reptilian Feline
6/15/15, 12:21 PM
#5

#4  Grattis! Reticar är trevliga 🙂

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

[Blue_Lugia]
6/15/15, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Halvtaskig bild på en av dom.

Annons:
Whippet
6/15/15, 4:55 PM
#7

Åhh grattis! 👍 Kul med fler snäck ägare!

I'm out Vilar huvudet i handen

[Blue_Lugia]
6/15/15, 8:39 PM
#8

#7 :)

Reptilian Feline
6/17/15, 2:25 PM
#9

Sicken liten sötnos!

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

[Blue_Lugia]
6/25/15, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Gud dom har växt fort på 2 veckor! :O Syns bara skalen tyvärr…

[Blue_Lugia]
6/25/15, 12:41 AM
#11

Vuxit heter det….

Reptilian Feline
6/25/15, 8:12 AM
#12

Visst är det kul när man ser dem växa!

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

[Blue_Lugia]
6/25/15, 9:58 AM
#13

#12 Jag vart lite smått chockad också, har läst att dom växer fort men trodde aldrig att jag skulle märka skillnad efter så kort tid! Blir spännande att se hur skalen förändras. :)

Annons:
[Blue_Lugia]
7/5/15, 12:20 AM
#14

Vet att man ska låta dom vara, men jag var mer eller mindre tvungen då den ena hade klarat sig fast vid en gammal salladsbit så jag ville passa på att ta en bild. Dom håller fortfarande på och raspar med tungan på min hand. Kanske förstår dom inte vad det är för stor,varm sak dom hamnat på och vill undersöka om det går att äta. :)

[Blue_Lugia]
7/5/15, 12:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

.

Adi
7/13/15, 6:43 PM
#16

Var har du köpt dom?

hur mycket kostar en snäcka?

Har läst om snäckor några dagar och funderar på att skaffa mig några snart, ser så fina och gulliga ut!🙂

[Blue_Lugia]
7/13/15, 7:37 PM
#17

#16 Av en annan användare här. Mina kostade inte jättemycket, men det kanske är olika beroende på art osv. Jag skulle inte låta en snäcka bo själv, utan dom vill nog helst bo två eller fler.

Upp till toppen
Annons: