Annons:
Etikettallmänt
Läst 1114 ggr
sniglar
5/29/15, 8:56 AM

finns det något vi kan göra

Hej jag har läst i en snigel och snäckor bok att vinbärssnäckan är utrotnings hottad i många delar av Europa😭 .  Men ändå så ätter många dom😭. Så jag undrar om några vil vara med att stoppa det genom att kanse ringa in till resturanger eller göra en namn insamling. svara snälla för sniglarnas rätt att få leva och snäckorna så klart 🙂

Annons:
Reptilian Feline
5/29/15, 4:20 PM
#1

De snäckor man äter som escargo i finare franska restauranger är odlade.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

sniglar
5/30/15, 8:04 AM
#2

Jo men jag tycker vi kan göra något åt det också vad tycker du #1 Tack för svaret förresten :-) hoppas inte att det jag skrev lätt taskigt nu

Rumblebee
5/30/15, 11:52 AM
#3

Så länge folk vill äta snäckor finns det inte mycket man kan göra åt det. Det år redan svårt att försöka övertala folk att äta mindre kött. Vill man försöka stoppa något så får man börja tala om för folk just varför det är bra att sluta.

sniglar
5/30/15, 2:47 PM
#4

ja det är sant

Reptilian Feline
6/1/15, 12:15 PM
#5

#snigel Jag ser inget problem med human uppfödning av mat. Med tanke på hur utbredda de spanska skogssniglarna är idag är det synd att vi inte kan hitta användning för dem också.

Vill fransmännen sätta ut vinbergssnäckor i naturen igen är det nog inga problem. Det är nog fler som hamnar under hjulen på bilarna en regnig dag än som äts av den vilda populationen, men du kanske har de senaste siffrorna på antalet vilda vinbergssnäckor i Europa tillhands?

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

sniglar
6/1/15, 3:21 PM
#6

Nej tyvärr har jag inte det

Annons:
sniglar
6/1/15, 3:21 PM
#7

Tack för ditt svar

Reptilian Feline
6/1/15, 4:17 PM
#8

Hur gammal är boken du läste? Ibland kan det vara bra att kolla upp så infon inte är för gammal.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

sniglar
6/1/15, 6:15 PM
#9

det var en bibloteks bok som jag har lämna till backa för ganska länge sedan så jag vet inte om den var gammal. och tyvärr så kommer jag inte i håg namnet på boken heller.😐

sniglarärbäst
6/1/15, 7:04 PM
#10

jag tycker också att vi ska göra något åt att folk äter snäckor men jag vet inte hur😭

sniglar
6/1/15, 7:30 PM
#11

tack för stödet sniglarärbäst🙂

Upp till toppen
Annons: