Annons:
Etikettmat-vatten
Läst 1426 ggr
Missbabatnaa
2015-05-11 12:54

Löv och maskrosor

Hej! Jag undrar bara om det är säkert för snäckorna att äta löv från björk och andra träd. Bor tyvär uppe i norr så vi har bara hunnit få musöron på våra träd än så länge. Undrar också om maskrosor, har hört att det ska vara säkert för snäckorna men jag undrar om det är bladen, "stammen" eller själva blomman dom ska äta eller om alla funkar. Tack på förhand! :)

Annons:
Reptilian Feline
2015-05-11 16:26
#1

Om det inte är för nära en väg, så går de flesta blad att äta. När det gäller maskrosor, så får du prova dig fram, vissa äter blommorna, andra bara blad, och vissa vill bara äta det lite då och då.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

Missbabatnaa
2015-05-11 16:43
#2

#1 ok, men hela maskrosen går att äta, det är bara en fråga om dom vill eller inte?

cajsa fluff muff
2015-05-11 19:03
#3

Min älskar maskrosor

Reptilian Feline
2015-05-12 10:21
#4

#2 Japp. Hela plantan kan ätas,. men det är inte alla som vill. Om de är hungriga och inte har något annat att äta är det större chans att de i alla fall smakar.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

MoaL
2015-05-12 22:19
#5

Maskrosor är en stor favorit bland mina snäckor. Hela plantan är ätlig (även för oss människor - faktiskt en av våra fjorton viktigaste Växter i en överlevnadssituation) och mycket näringsrik. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: