Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1202 ggr
[Overthrown]
3/11/15, 7:36 PM

Resa med snäcka

Vet nån om snäckor klarar av att flyga (utan att ta skada av trycket) och hur flygbolagen ser på det om man kommer med en liten bur i reseformat?

Annons:
Reptilian Feline
3/12/15, 10:32 AM
#1

Kabinen är tryckutjämnad. Stoppa buren i en passande handbagage väska sp kanske det går…. om inte säkerhetskontrollen stoppar dig. Hör med flygbolaget.

Whippetar, Afrikansk vändhalssköldpadda, snäckor, spökskräckor, eremitkräftor, kan någon säga "Menageri"?

Rumblebee
3/12/15, 12:48 PM
#2

Jag har flugit med min snäcka. Hade honom som handbagage. Han verkade inte alls ta någon skada av det. Jag hade honom (och en annan snäcka som dessvärre avlidit), i en plastlåda med lock som hade klämmor. Var en relativt liten låda som lätt passade i en axelremsväska. Hade en massa mossa som underlag plus ett salladsblad. Jag flög till Nederländerna som är inom EU och då krävdes det inga papper i och med att snäckor är ryggradslösa och harmlösa. Vet inte hur det är nu men tror i te det ändrats sedan 2013. Vid rullbandet där man lägger upp allt man tar med i kabinen så fick jag ta ut snäckorna ur lådan i och med att strålningen från röntgenmaskinen tydligen inte alls är hälsosam. Så lådan blev röntgad efter dolda föremål, allt gick bra, var bara att stoppa tillbaka snäckorna och traska mot planet.

Upp till toppen
Annons: