Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 1053 ggr
setrin
2015-02-24 17:56

Limicolaria flammea

Hej Ska skaffa snäckor men hittar ingen som säljer/kan skicka Vill ha en Limicolaria flammea eller någon som är i ungefär lika stor storlek som den arten. Någon som har? Måste vara lite ute.. Hur ska man betala till den man köper snäckan av, det brukar ju ligga på ca 10-20 kronor skickar man det på posten då eller, samma sak som när man skickar snäckan? xD

Annons:
Gaara
2015-02-25 11:02
#1

#1 Oftast brukar man föra över pengarna via bankkontot. I annat fall kan man betala kontant om man kan ta sig hem till den som säljer.  Det låter som att du inte är speciellt gammal när du inte har koll på hur man betalar folk. Hur gammal är du? Får du köpa snäckor för dina föräldrar?

Whippet
2015-02-25 18:38
#2

#1 Även vuxna kan väl ha det lite svårt ibland? Om hen nu är det.

I'm out Vilar huvudet i handen

Gaara
2015-02-26 16:42
#3

#2 Absolut, men som vuxen bör man ha kommit i kontakt med hur man betalar diverse saker. T.ex räkningar och annat. :)

setrin
2015-02-26 22:29
#4

Självklart vet jag hur man betalar genom att föra över pengar på den andras konto men tyckte det var konstigt att man ska föra över typ 10 kr bara 😛 

Jag är 18 år snart! Och jag hade ju inte frågat om en Snäcka om jag inte hade haft tillåtelse att ens köpa en, och ska ändå snart flytta så mina föräldrar tyckte att jag skulle ha något djur dom också så dom sa bara ja 🤗

Gaara
2015-03-04 17:22
#5

#4 Ber om ursäkt då. :) Men är ju många ungar som frågar om att köpa billiga djur utan föräldrars tillåtelse. Och då du lät så frågande angående betalningen så blev jag misstänksam. XD 

Vet dock inte om någon säljer just den arten för så lite pengar. Personligen skulle jag inte sälja någon snäcka för så lite som 10 kr. Det är ju ändå liv man talar om och man vill ju att de ska komma till en person som känner att den fått betala för djuret, dvs djurets värde ökar om man känner att det kostat. Menar så klart inte att alla människor är hemska varelser som tröttnar och behandlar djuren illa om de fått dem billigt. Menar bara att det finns folk som gör så. Är därför värdet på katter ökat t.ex. Men ja, alla säljer för vilket pris de vill. :) Hoppas du hittar någon som har den arten snart. :)

Upp till toppen
Annons: