Annons:
Etikettboende-och-inredning
Läst 938 ggr
Whippet
2015-02-22 21:47

Boendet ''buren''

Hej!

Har blivit super intresserad utav snäckor (limicolaria flammea) Älskar skalet, och storleken på dom, men så kommer vi till det här med buren eller Boende kanske man ska säga, har tittat runt lite på olika ställen, hittade lite på ikea tex denna tror ni den skulle funkat? Och sen hade jag jätte gärna velat ha många tips om hur man på det bästa sättet sköter om denna snäck art :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
fluffis
2015-02-22 22:12
#1

Jag gillar också Limicolaria flammea 🙂De är jättesnygga. Även jag har funderat på det där miniväxthuset på Ikea men jag har inte spanat in det särskilt noggrant än. Jag tror att det blir svårt med alla springor och kanske även med materialet. De här snäckorna gillar en väldigt hög luftfuktighet och fuktigt bottenmaterial.

Whippet
2015-02-22 22:46
#2

#1 Okej, tack för hjälpen ska kika runt lite till ;)

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2015-02-23 00:20
#3

Vill inte starta ny tråd så skriver här:) när brukar helix Pomatia snäckorna komma upp ur sin Vinterdvala? Jag bor i Skåne en liten bit utanför Hbg, på landet har rätt nära till skog, man borde väl kunna hitta dom i trädgården också? Men var? Bara jag som aldrig hittar dom? :'D Eller är det någon som vill skicka en helix pomatia till mig, gratis, pma isåfall :) det ska helst vara en ung snäcka :)

I'm out Vilar huvudet i handen

[Howres]
2015-02-23 08:04
#4

#3 Jag bor ju i Eslöv (Skåne) och hittar dem i min trädgård hela tiden XD.

Whippet
2015-02-23 20:17
#5

#4 Antar att jag har otur xD det är inte dom vanliga trädgårds sniglarna (Capea Nemoralis) Som du tänker på?

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
2015-02-23 20:48
#6

Någon som vet när de svenska snäckorna (trädgårds snäckorna) och vinbergssnäckorna) vaknar ur vinterdvalan? ..

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[Howres]
2015-02-24 07:33
#7

#5 Haha det kan det nog vara XD

Upp till toppen
Annons: