Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1481 ggr
Tanjis
2014-11-30 12:12

Intressenter för framtida snäcklingar?

Jag går i planer på att till sommaren avla fram lite snäcklingar. Det kommer antingen bli A.fulica eller A.reticulata albino snäcklingar då jag har ett par av bägge arterna.

Jag kommer avla på den arten som det finns störst intresse för.

Annons:
fluffis
2014-11-30 18:15
#1

Jag tycker att det inte låter alls dumt att fråga i förväg så att man inte står där med en hel bunt med snäckor som man inte kan ta hand om/har plats för 🙂

Tänk bara på att det är rätt länge tills sommaren och att det är stor risk att människor kommer att ångra sig. Intressen förändras ju också över tid för många…

Tanjis
2014-12-01 20:32
#2

#1 jo jag vet :) men snäckor i fokus är inte den aktivister iFokus sidan så inlägget kommer nog synas länge och hamnar ju högst upp när någon kommenterarkommenterar 😃

LillyAmanda
2014-12-01 21:03
#3

Jag skulle nog vara intresserad. Men är inte helt säker, så vill inte lova något 😉

**//Amanda

Smilla W
2014-12-02 14:30
#4

Att avla avsiktligt på Lissachatina fulica är inget jag rekommenderar såvida du inte tänker ha dem som foderdjur själv. Det är en överproducerad och mycket inavlad art som finns i överflöd. Om ägg skulle råka kläckas i ovetskap är en sak, men jag rekommenderart starkt att låta bli att kläcka fler avsiktligt än vad du själv vill ha :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Tanjis
2014-12-02 14:34
#5

#4 jo jag vet stilla. Jag kommer bara kläcka snäcklingar så de räcker till de eventuella intressenter. Om det bara är en som vill ha ex ett par så kläcker jag bara två. Men kan du ta bort ditt och mitt inlägg nu för det sticker nog lite i ögonen på någon som skulle va intresserad

Smilla W
2014-12-02 14:37
#6

Tycker det är bra att inlägg ligger kvar så att folk som undrar eller har funderingar kring samma ämne (oberoende av vad det gäller) kan läsa. På så sätt slipper man upprepade frågor och det blir lättare att använda sökfunktionen :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Tanjis
2014-12-02 14:41
#7

#4 kan du inte starta en egen tråd om det då :( eller uppdatera din artikel. För det förstör lite för mig

Smilla W
2014-12-02 14:46
#8

Va? Svarade ju på inlägget. På vilket sätt förstör det för dig? Informerar bara om hur situationen är idag och det är väldigt viktigt att känna till.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Tanjis
2014-12-02 14:52
#9

#8 om jag vill avla på fulciorna, och kläcker bara ett önskat antal, så ser det ju inte så kul om ev. Intresserade av arten skulle tänka om för att de har läst det i den här tråden.

Smilla W
2014-12-02 14:57
#10

Som sagt. Jag rekommenderar inte att du kläcker fram några. Men om du vill göra det så se till att ha intressenter innan kläckning. Det är viktigt att folk kan se informationen och kanske inte tror att det är en bra ide att sedan kläcka hundratals ägg när deras snäckor i sin tur är vuxna.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Tanjis
2014-12-02 15:25
#11

#10 det är ju det som är syftet med tråden, att locka till sig intressenter. Och jag får nog färre intressenter p.g.a kommentarerna i tråden :( det är därför jag ber dig att ta bort dom. Även om det är viktig info så så får dom i så fall gärna leta upp den infon på annat håll :D

Smilla W
2014-12-02 15:31
#12

Nej alltså det är nästan bud på att du lägger ut den informationen i själva annonsen, det är jätteviktigt! Men om någon är verkligt intresserad bör de redan känna till detta så jag tror inte att det kommer att ställa till problem. Om inte annat kan du ju kläcka några till dig själv för att det är kul med en egen ny generation :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: