Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 908 ggr
Tanjis
2014-11-20 16:21

växer mina achatina fulica långsamt?

Visst dom har ju vuxit extremt mycket sen dom kom på posten i en snusdosa den första juli, men nu har det gått snart ett halvår och dom har väl en skallängd på 6,5 resp. 6 cm. Är det normalstort för snart ett halvår gamla snäcklingar? Dom är jätte petiga med maten och jag har varit hård med "man äter vad som erbjuds" för att de ska få en varierad kost men det är bara salladsblad som riktigt faller i smaken så jag är rädd att dom inte har ätit så mycket som dom borde jämt. Tacksam för svar

Annons:
annaL8
2014-11-25 09:34
#1

Om dom absolut vägrar äta annat än sallad, skulle jag erbjuda en variation av många olika salladssorter, på så sätt är chansen större att dom får i sig allt dom behöver.  Särskilt näringsrika sorter som ruccola, som inehåller mycket kalcium, och mindre av isbergsallat som egentligen är mest vatten.  Det finns även en engelsk säljare på Ebay som säljer kalkblock med extra vitaminer och mineraler, dom brukar vara populära hos snäckorna.  Jag skulle inte oroa mig för deras storlek om det inte är så att dom har slutat växa helt och hållet.


Tanjis
2014-11-25 21:50
#2

# Tack för svar, men jag är rädd att jag har testat allt salladsbladsliknande. De gillar vinbärsblad med men vart får man tag på det nu :(

Upp till toppen
Annons: