Annons:
Etikettallmänt
Läst 777 ggr
LillyAmanda
2014-11-12 21:24

Lite frågor :)

Hej! Jag är ganska nybörjare här. ;) Min pappa har två små snäckor. Jag vill ha i framtiden. Vad ska man ha för hushåll för den lilla? Hur många ska man ha? Vad ska den ha för Foder? Hur stort borde den ha? Tacksam för svar. Ps, min pappa har, men jag är inte så insatt i hans snäckor utan vill lära mig från början :) Mvh Amanda

**//Amanda

Annons:
LillyAmanda
2014-11-12 21:28
#1

Vad ska man ha för sort om man vill ha en ganska tam? Hoppas att ni förstår vad jag menar med tam :)

**//Amanda

fluffis
2014-11-13 12:03
#2

Kul att du är intresserad av snäckor! 🙂

Lyckligt nog finns här många fina artiklar. Har du sett dem?
Jag länkar till den eminenta artikelsamlingen 🙂
http://snackor.ifokus.se/articles/4efad095d4ebea3b83002293-alla-artiklar-guide?articles-1

Glöm inte artikeln som heter "vanligt förekommande frågor" 🙂

LillyAmanda
2014-11-13 18:37
#3

Nepp, har inte sett dem :) Ska genast kolla på dom :) Tack,!

**//Amanda

Rumblebee
2014-11-13 19:07
#4

Vad gäller tamhet så vet jag inte om de kan defineras som vare sig tama eller otama. När man plockar upp snäckor så kan de antingen dra in sig i skalet en stund eller så verkar dom inte bry sig. Min snäcka drar i princip aldrig in sig i sitt skal när jag tar upp honom (snäckor är tvåkönade men jag ser min som en hane av någon anledning). Och dom är ju inte heller snabba nog att kunna gömma sig, inte heller har de tänder att bitas med. En sak att tänka på när du plockar upp en snäcka, speciellt när den satt sig på tex väggen av terrariet eller om den satt sig på en blomkruka eller annan Inredning är att inte lyfta i skalet då det kan skada manteln, den del som fäster snäckans kropp med skalet. Så vill du plocka upp snäckan när den sitter fast någonstans så försök att få in ett fuktat finger under foten på den. Eller om du har en cd skiva du inte gillar och kan avvara.

LillyAmanda
2014-11-13 19:47
#5

Okej, jag har upplevt pappas ena snäcka "tam" och den andra drar sig in hela tiden. Så tolkar på så sätt att den ena är "tamare" än den andra. :)

**//Amanda

Upp till toppen
Annons: