Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1169 ggr
Tangowhiskeygirl
11/2/14, 12:59 PM

Att tänka på innan man skaffar Snäckor

Hejsan! Jag heter Lina och bor i Stockholm. Jag och min sambo är sugna på att skaffa någon typ av av achatinna. Han har haft orm tidigare så vi har en del terariumutrustning kvar, men luftfuktare och värmereglage saknas. Finns det något särskilt ni kan rekomendera där? Jag undrar också lite över de olika arterna. Har hört att de kan ha olika personligheter beroende på art tillexempel. Vi har inga andra djur, så det vore kul med en förhållandevis nyfiken snäcka ;) Sen har jag hört att de trivs i par, men som hermafroditer måste det väl bli sjukt mycket ägg? Hur gör man sig lättast av med dem? Hoppas det är ok att jag ställer så mycket frågor. Vill ju vara förberedd ^_^ Tack på förhand

Annons:
Venom
11/3/14, 6:20 PM
#1

Jag kan bara om arten Achatina fulica. Mina snäckor Cookie och Cappuccino är väldigt aktiva och ja de får massor med ägg och det lättaste är bara att samla ihop alla i en påse och lägga i frysen i ett par dagar och sedan bara kasta dom. Det finns mycket bra fakta på den här sidan. Jag är inte så jätte kunnig om snäckor men kan nog det som behövs för att äga ett par:-) ( jag var inte så mycket till hjälp precis ) :-)

Tangowhiskeygirl
11/4/14, 9:00 AM
#2

Jodå, svarade på många frågor! Tack :)

Upp till toppen
Annons: