Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1147 ggr
Tanjis
7/30/14, 11:35 AM

snäckan har rymt :(

Min lilla reticulata har rymt under natten och jag hittar inte hen någonstanns. Typiskt att hen ska passa på att rymma när vi passar mamma och pappas hus! Det är ju som att hitta en nål i en höstack

Annons:
miine
7/30/14, 11:42 AM
#1

Följ slemmet! 😂 Beklagar sorgen.😭

jnielsen
7/30/14, 2:27 PM
#2

Hur har den rymt? Är du säker på att den inte gömmer sig i underlaget? De kan vara svåra att hitta ibland.

Tanjis
7/30/14, 2:35 PM
#3

Jag var tydligen väldigt trött i går så jag glömde att sätta tillbaks ljusstakarna över "hålen"på akvariet, har letat jätte mycket i mullen efter hen men hen finns inte där :(

miine
7/30/14, 5:28 PM
#4

Så det är inget slemm på golven eller något sånt`?

Rumblebee
7/30/14, 6:21 PM
#5

Vill du hitta snäckan så börja med att söka igenom rummet akvariet står i noggrant. Ha akvariet som utgångspunkt och sök längre bort. Är snäckan väldigt liten så kan du räkna med att det kommer ta lång tid, då du lär få vända och lyfta på en hel del prylar. Och du är säker på att den verkligen tagit sig ut ur akvariet? Har du sökt igenom burken noggrant? Vet inte hur pass liten snäckan är, men är den väldigt liten så kan du behöva pilla isär bottenmaterialet i stort sett i och med att den kan ha grävt ned sig.

Tanjis
7/30/14, 10:18 PM
#6

När jag kom hem från att jobba kväll så var dom plötsligt alla fyra igen, vette tusan vart snäckan hade gömt sig, jag hade vänt upp och ner på terrariet och hela lägenheten(som tydligen inte var till någon nytta) och min sambo hade gjort det samma när han hade kommit hem. Jaja, tur att snäckan dök upp tillslut iaf

Annons:
Rumblebee
7/30/14, 11:35 PM
#7

Kul att den kom till rätta igen :) har själv varit med om att ha tappat bort en snäckling en gång. Sökte igenom terrariet två gånger innan jag hittade på den. Hade helt enkelt inte sökt genom torven tillräckligt noggrant första gången :P

miine
9/8/14, 9:37 PM
#8

Vad bra!

Tanjis
9/8/14, 11:30 PM
#9

Haha, ja men nu var detta ett tag sen #8 :) Dock är snäckan som hen heter en riktig otursfågel. Hen har nämnligen ramlat och slagit sönder sitt skal på min största snäcka. Så snäckan har ett stort hål i skalet nu :( , snäckan är allra minst i gänget

Upp till toppen
Annons: