Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1121 ggr
[Howres]
7/16/14, 11:00 PM

Första snäckorna

Hej! Mina föräldrar har äntligen gått med på att jag ska få två snäckor! Har börjat leta efter lite olika, men dem flesta får ju många ungar och jag får endast ha två snäckor, och jag klarar inte av att döda dem (får dåligt samvete om jag trampar på en myra på marken) finns det någon snäcka sim man aningen kan ha själv eller inte får så många ungar? Sorry för knäpp fråga XD

Annons:
lollynonna
7/16/14, 11:07 PM
#1

lägg dom i frysen:) äggen alltså:3

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tanjis
7/16/14, 11:09 PM
#2

Har du funderat på hamster, dom kan man ha som ensamdjur, snäckor är kollonilevande varelser som knte trivs med att vara själva

[Howres]
7/16/14, 11:19 PM
#3

#1 okej tack :) #2 har redan hamster :)

Tanjis
7/17/14, 6:26 AM
#4

#1 det innebär ju att döda dom

lollynonna
7/17/14, 7:38 AM
#5

#4 jo,men om hon inte skaffar en levandefödande art så kan man ju tänka att det inte finns nåt i äggen. tror det är lättare att frysa in äggen än levande ungar:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tanjis
7/17/14, 12:16 PM
#6

#5 jo kanske, mina är så unge än så jag har inte erfarat det. Men man märker ju verkligen hur mycket koloni"djur" dom är, mina är alltid på samma ställen i terrariet. Dom växer ju sjukt snabbt….. hummm ja, inte för att detta har nå särskillt med tråden att göra

Annons:
fiore
7/17/14, 2:55 PM
#7

Åh grattis! Vill du ha en större eller mindre art? 😃
Tänk bara på att inte ha snäckor som föder upp levande ungar om du inte klarar att döda, ex. de Achatina arterna föder upp ägg och du kan ha dem i frysen och det blir inga ungar. Tyvärr är alla snäckor tvåkönade och det blir många ägg 😕

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

[Howres]
7/18/14, 3:02 PM
#8

#7 Tack! :) Vill ha en lite mindre art :)

fiore
7/18/14, 9:49 PM
#9

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

[Howres]
7/18/14, 11:12 PM
#10

#9 den ska jag kolla upp :)

[Howres]
7/19/14, 7:20 AM
#11

#9 dem vill jag ha! :) vet du någon som har några snäcklingar tillsalu? ;)

Tanjis
7/19/14, 12:41 PM
#12

Dom här är coola om man vill ha små snäckor, dock är dessa inte vegiterianer.

http://snackor.ifokus.se/articles/4ef838af88f4720642002581-rumina-decollata?discussions-1

[mommo 12]
7/19/14, 4:27 PM
#13

Jag klarar inte heller att slå ihjäl dom med en sten eller något. Finns det som allternativ att spara några ägg och sälja dem? Då blir du av med dem och slipper att ta ihjäl dem.

Annons:
Smilla W
7/19/14, 4:32 PM
#14

Om dey gäller ägg går det jättebra att lägga in dem i frysen i två dtgn i en plastpåse för att sedan slänga dem. Det finns ingen marknad för många arter och fler ungar än man själv vill behålla blr inte kläckas. Undantagsvis om du har särskilda förfrågningar på dem, då kan du kläcka det antal du har garanterade köpare till. Snäcklingar kan också kläckas i syfte att bli reptilfoder. Men innan du kläcker några för detta ändamål bör du vara säker på att det finns någon som söker snäckor som Foder.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: