Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1233 ggr
Blodlilja
7/1/14, 2:30 AM

Sniglar samtidigt som snäckbebisarna kom?

Hej! Har märkt att det finns många kunniga här, så har en liten fråga! :) Släppte ut våra vinbergssnäckor förra veckan, efter att dom bott hos oss några månader. (Utom "minstingen") Visste att dom hade parat sig, och idag hittade vi några pluttiga sniglar på glaset. Har inte haft bebisar innan, och tyckte att det var märkligt, då jag läst att dom ska ha skal från början. Nu senare ikväll hittade jag en liiiiten snäcka, som var den "äkta" ungen. Jag undrar nu var sniglarna kom ifrån? Har inte haft sniglar i tidigare, men tycker att det var ett märkligt sammanträffande IOM äggkläckningen? Och är det nån fara att ha kvar den vuxna snäckan hos småttingarna? Tack för minsta lilla svar. Har fått upp intresset för snäckor hejdlöst efter att ha läst alla trådar här! :)

Annons:
Smilla W
7/1/14, 6:17 AM
#1

Har du tagit Inredning utifrån kommer det medt troligt därifrån. Hur som helst är de bara harmlösa små renhållare :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Blodlilja
7/1/14, 8:33 AM
#2

Tack för snabbt svar! :) jo, det borde väl vara så. Fast då måste snigel-äggen legat i inredningen i 2 månader innan dom kläcktes. Fast kanske tar så lång tid för dom. jodå, dom får bo kvar! :) är ju en form av halvsyskon. ;) fin aptit har dom med!

Blodlilja
7/1/14, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är lillplutt förresten. (zooma ;) )

Smilla W
7/1/14, 9:09 AM
#4

Den där lilla är också en annan snäckart som förmodligen kommit in med inredningen, den är också helt harmlös :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

MoaL
7/1/14, 11:56 PM
#5

Ja, både den där snäckan och sniglarna kommer helt klart någon annanstans ifrån (mat eller inredning), men någon fara innebär de ju inte. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: