Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1705 ggr
Tanjis
6/26/14, 6:50 PM

Afrikansk jättesnäcka

Jag vill ha ett lättskött och ovanligt husdjur och har alltid varit svag för snäckor, dom är söta. Afrikanska jätte snuglarna har jag dock fallit för nu. Vad kräver dessa raringar för att må bra i form av skötsel, Foder och utrymme? Jag undrar också vart man får tag i dessa, har sett en på arken zoo en gång och sen aldrig mer och jag ångrar så att jag inte slog till. Men berätta gärna lite :) tack på förhand

Annons:
Smilla W
6/26/14, 9:20 PM
#1

Lite lustigt att du påpekar att du varit svag för snäckor en längre tid och sedan refererar Achatinidae som sniglar. Nåväl, snäckor har skal sniglar har inga skal :) Hur som helst, snäckor kan nog vara ett bra val för dig! De är vackta, lite udda och inte särskilt krävande. Har de rätt fukt, temperatur och fri tillgång på mat kommer de att trivas utmärkt, mycket tacksamma djur. Är det något särskilt du är extra intresserad av? Stora eller små snäckor, mycket eller lite mönstrade, aktiva eller innaktiva? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Tanjis
6/27/14, 4:47 PM
#2

Lol, jo igentligen kan jag ju det där med sniglar och snäckor, fjantigt skrivet det blev :) Jag tycker att destu större destu bättre, Achatina achatina är den största va? Jag tycker att dom är fina med både mycket och lite mönster, kan inte bestämma mig vilket jag tycker bäst om faktiskt. Om man kunde komma i kontakt med någon somhar nån snäck "kull" kan man ju välja ut den som ser finast ut….. eller ser bäbisarna i stort sätt likadana ut? Har svårt att få tag på någon med bäbisar

Smilla W
6/27/14, 10:20 PM
#3

Alla snäcklingar ser relativt identiska ut. En del så kallade "runts" som är för sent kläcktsa och har skaldeformationer ser ju klart lite udda ut, men det är det.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: