Annons:
Etikettarter-underarter-färgvarianter
Läst 794 ggr
Gaara
2014-06-10 10:41

Mina senaste familjemedlemmar :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild på mina nya vänner som kom med posten från Storbritannien idag. ^^ Två A. reticulata med normalfärgad kropp och två A. albopicta albino. Lite trasiga i kanten på skalen men ja, det bygger de väl på sedan.

Annons:
Smilla W
2014-06-10 12:52
#1

Är du säker på att det där är reticulata, ser nästan ut som hybrider. Har du någon bild där man ser hela kroppen? Fina var de i alla fall! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
2014-06-10 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Smilla, nej jag är faktiskt inte helt hundra. Jag litade helt enkelt på säljarens ord. ;) Vet inte om den här bilden är bättre.

Smilla W
2014-06-11 00:40
#3

Jo men det skulle kanske kunna vara en reticulata. Har du någon bild på hela kroppen ovanifrån? Den ska vara ljust beige med mörkbrunt mitt i ansiktet :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
2014-06-11 01:07
#4

Jag kan försöka ta en bild i morgon om jag har tid innan jag ska till jobbet. ^^ Nu är det lite väl mörkt.

Gaara
2014-06-11 10:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu så är väl färgerna lite starkare på bilden än på riktigt då jag körde auto vitbalans på bilden efteråt. Men ja, alltså om bara ansiktet ska vara mörkt så är det väl hybrider jag har om de inte kan se annorlunda ut. För mina är ju mörka på nacken med. Jag menar, jag har ju en albino reticulata som är mörkare än mina andra albinos, men den ska ju ändå räknas som en albino, men en "fulare" har jag hört. XD Har du någon bild att visa på hur de "ska" se ut så jag kan jämföra? ^^

Smilla W
2014-06-11 11:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jaha, nej men det där ör en reticulata! :D mina ser ut såhär :) (En vän som håller i den på bilden)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Smilla W
2014-06-11 11:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Den bär på ägg också så snart blir det fler. Här är en som är några veckor gammal redan.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
2014-06-11 15:02
#8

Men gud vad bra! Och vad fina dina är. 😃

Smilla W
2014-06-11 18:42
#9

:D

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: