Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1618 ggr
Venom
6/4/14, 8:06 PM

Fina Ylva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan jag fick Cappuccino och Cookie mina achatina fulicor hade jag vanliga trädgårds snäckor i en månad ungefär. Jag gav en speciell snäcka ett namn nämligen den första som jag tog hand om, Ylva. H*n var den första som jag tog in på grund av ett krossat skal. Ylvas skal blev bättre och hon började äta av salladen och sånt som jag la in. Jag ville inte släppa Ylva än på grund av skalet. Jag tyckte lite synd om Ylva för att hon var själv så jag tog in en till snäcka som sällskap undertiden. Jag ville inte hålla dem i fångenskap så länge till så jag släppte ut dem i min trädgård, bara dagar efter det såg jag Ylva igen… Sniglarna och snäckorna hade ätit upp henne:-( R.I.P Ylva, min fina Ylva:-(

Annons:
Venom
6/4/14, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är Ylva igen

Venom
6/4/14, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och här

Gaara
6/4/14, 10:33 PM
#3

Aaww… Vad tråkigt. :( Min ena kusin heter för övrigt Ylva. 😃

Smilla W
6/4/14, 11:43 PM
#4

Vad trist! Men så är naturen. Snäckor äter ofta upp skadade eller svaga individer, det är därför det är viktigt att separera sjuka eller döda från friska.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Venom
6/5/14, 3:19 PM
#5

Mm…

sniglarärbäst
6/11/15, 12:37 PM
#6

vila i frid ylva😕

Annons:
cajsa fluff muff
6/11/15, 4:29 PM
#7

:(

sniglar
6/15/15, 9:11 AM
#8

Bra att du tog hand om den jag tar också hand om snäckor som är skadade och det är det värsta som jag kan tänka mig när en snigel eller snäcka som man har tagit hand om så länge och den är riktigt skadad dör :'(:'(:'(:'(:'( vila i frid Ylva :'(:'(:'(

Upp till toppen
Annons: