Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 904 ggr
Chinesecrestedlover
2014-06-03 09:05

Första äggläggningen :-)

Hej!

Hittade ett (?! var är alla andra eller kan de lägga bara ett?) ägg hos mina A. reticulata igår kväll. Har flyttat det till en mindre box så att det inte ska krossas eller så… är det något mer jag bör tänka på? Har mossa och Exo terra plantation soil i det så det ska hållas fuktigt (precis som hos de stora). Tänkt kläcka fram de första, så spännande :-)

Blev superglad igår… men fundersam över varför det bara är ett. Det ser fint ut i alla fall (litet och "ägglikt" utan skador eller så) så jag hoppas allt är bra med det. 

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
jnielsen
2014-06-03 18:36
#1

Är du säker på att det inte finns fler? Mina immaculata kan tex peta inäggen i rotsystemet på växterna i terrariet, då hittar jag dem knappt..

Chinesecrestedlover
2014-06-03 20:05
#2

ok… Jag har letat men inte hittat fler men jag får väl vända upp och ner på allt då… återkommer med resultat :-)

Chinesecrestedlover
2014-06-04 01:26
#3

Hej igen

Nu har jag rotat runt i jorden (ner till botten) och lyft på alla pinnar etc. samt rotat runt i mossan och jag kan inte hitta flera ägg.

Däremot fanns där "plötsligt" (har inte sett de förut i alla fall) en massa pyttesmå kryp antar att de är hoppstjärtar samt otroligt små smala vita maskar (?) Antar att dessa inte kan ha skadat äggen men frågar ändå… annars fanns där väl bara ett… har inte hittat några små bebisar heller så de kan inte ha kläckts.

jnielsen
2014-06-04 06:50
#4

Nope, de kryp/mask du ser är säkert nerbrytare. Jag har såna också.

Chinesecrestedlover
2014-06-08 16:07
#5

Hej igen!

Nu har de lagt fler ägg, hittade runt 9-10 stycken till igår :-)

Upp till toppen
Annons: