Annons:
Etikettmat-vatten
Läst 1699 ggr
Venom
5/6/14, 3:30 PM

Frågor- snabbt svar snälla!

Kan man ge grönt äpple till Achatina fulica? Kan man ge grönsaker som varit frysta? Kan man ge björnbär? Är det bra med tomat? Om de inte äter mkt kalk vad gör jag? Är jordgubbar okej att ge? Jag har nämligen matat mina snäckor med grönt äpple och blev lite orolig sen när jag tänkte efter lite… De åt snabbt och verkade gilla det.

Annons:
Smilla W
5/6/14, 4:57 PM
#1

Grönt äpple går bra, lika så gör allt annat nämnt. Ällt är bäst i lagom mängd, ge en varierad kost så blir det utmärkt! Snäckor kan absorbera kalcium genom foten, det är detta de gör om de sitter på sepiaskalet utan att egentligen göra något synligt. Du kan blanda ner krossat kalk i bottensubstratet eller smula, maten eller blanda i en "matmix" . Görs det sistnämda bör det göras med försiktighet då snäckorna i så fall inte själva kan välja hir mycket kalk de ska äta. För mycket kalk kan ge upphov till invertes stenar. På vilket sätt upplever du att de inte får i sig tillräckligt med kalcium?

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Venom
5/6/14, 5:15 PM
#2

Tack för svar! Nej jag vet att de äter bra med kalk jag bara undrade ifall de skulle sluta för Jag ser ändå att sepsiskalet har blivit som ett andra val… De äter bara kalket när maten är slut… Fast de äter ändå mkt kalk så jag tror inte det är någon fara så…. Men tack igen!

Smilla W
5/6/14, 6:14 PM
#3

Kalket äts inte av riktigt samma anledning som maten. Det låter som att dina snäckor är fullt normala! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

sniglar
5/19/15, 9:56 AM
#4

tomat kan dom få njursten av jag hade det skälv det gode ont så du vitt.🙂

Upp till toppen
Annons: