Annons:
Etikettallmänt
Läst 919 ggr
peachpie117
5/1/14, 12:10 PM

Sant eller falskt?

hej!

Detta är väl en lite konstig fråga men jag läste på internet att slemmet från en jättesnäcka är bra för huden😎 Har tänkt om det verkligen stämmer ett tag nu. Kan någon snälla svara, är det sant eller falskt?xD

(haha inte för att jag ska använda dom till det)

Annons:
Gaara
5/1/14, 12:14 PM
#1

Ingen aning faktiskt, men vet att det säljs en massa skönhetskrämer med snigelslem i. Men om det gör någon skillnad vet jag inte. XD

Smilla W
5/1/14, 1:56 PM
#2

Jadu, man får nog ta alla sådana så kallade "skönhetstips" med en nypa salt. Jag har svårt att tänka mig att det skulle göra varken från eller till. Men vem vet, kanske innehåller det något bra enzym.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
5/1/14, 3:10 PM
#3

Kan tänka mig att det är som med det mesta. Det ger någon positiv effekt för vissa, och inget för andra. Haha. 😃

peachpie117
5/1/14, 7:21 PM
#4

haha xD

ni hade riktigt bra svar mst jag säga😂

just nu försöker jag att övertala min mamma om att få skaffa en jättesnäcka;)

Venom
6/6/14, 3:04 PM
#5

Jag har hört att man ibland använder snäckorna i ansiktet på skönhetsbehandlingar, för massage trodde jag men det kanske är för huden:-)

Smilla W
6/6/14, 3:40 PM
#6

De kosmetiska påhitten blir allt underligare för varje år :P

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Gaara
6/6/14, 5:11 PM
#7

Folk hittar på allt för att tjäna pengar… Såg idag på en sida en ung tjej som köpt en korsett som enligt henne skulle forma midjan samt öka fettförbränningen… Bortkastade pengar… >.< Dessutom så stod det på sidan hon köpte den ifrån att den inte skulle göra något själv om inte personen som använde den verkligen engagerade sig. Och så stod det tips på vad som skulle gör att den funkade. Som att dricka vatten och äta nyttigt och regelbundet och träna. Ja, de som någonsin intresserat sig för träning och att forma sin kropp vet att en korsett INTE ökar fettförbränningen. XD

peachpie117
6/15/14, 9:51 PM
#8

haha jaa xD

Upp till toppen
Annons: