Annons:
Etikettbilder-videor
Läst 1405 ggr
Gaara
4/30/14, 1:00 PM

Säg hej till Stig! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår fick jag hem min första A. achatina. Jag kallar "honom" för Stig. Han är så himla vacker! ❤️Ser fram emot när jag får hem min andra som ska bli hans fru Alice. 😃

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/30/14, 1:05 PM
#1

Akta dig annars kommer snigeln stig äta upp din hand x) Så fin stig är…. skulle också vilja ha sniglar :o

vänta 

HEJ STIG

så nu har jag sagt hej till stig ;)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Tjeja
4/30/14, 1:15 PM
#2

HEEJ Stig! Tjusig Snigel Förlåt SNÄCKA du är!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Gaara
4/30/14, 1:16 PM
#3

#1 Haha! Ja, min kille har en förmåga att hela tiden skämta om hur snäckorna ska få smak för blod och bli människoätande monster. XD En liten rättelse bara, sniglar är de som inte bär skal på ryggen. Snäckor är de som gör det. ^^ Men jag förstår dig, jag brukar också kalla dem för sniglar. Dels för att jag precis som så många andra är uppvuxen med föräldrar som lärt mig att de heter sniglar. Och dels för att folk har en förmåga att tänka på tomma skal som ligger på stranden om man säger snäckor. ;)

*~HamsterHamster~*
4/30/14, 1:20 PM
#4

#3 haha jo det vet jag men har pratat på tyska hela morgononen, x) och då blandar jag gärna ihop hela alltet x) KOmmer nog säga snigel hela tiden hehe. Men bra att du sa det annars skulle jag inte tänkt på det tror jag ;D

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Gaara
4/30/14, 1:42 PM
#5

Lätt hänt! XD

Smilla W
4/30/14, 6:50 PM
#6

Den var fin! Härlig bild :) Faktiskt kan snäckor äta både vegetabilisk och animalisk föda. Jag ger hårdkokta ägg till mina som extra tillskott. De kan även nafsa till lite med rasptungan om man håller dem i handen. Vissa gör det mer än andra. Jag har två stycken Lissachatina alissa som tenderar att "bitas" lite mer. De andra av samma art som bor tillsammans med dem och äter samma sak naffsar inte. Mina albopicta kan också göra så ibland, men det är mest när de inte har någon mat kvar och jag lyfter bort dem för att städa.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Gaara
4/30/14, 11:15 PM
#7

Haha ja! Jag har också upplevt att de smakar lite på fingrarna. ^^ Men inte att de skulle vara "blodtörstiga" som folk gärna vill uttrycka det. XD

Smilla W
4/30/14, 11:30 PM
#8

Nej det är de ju inte :p

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
4/30/14, 11:34 PM
#9

Hur ofta är det ok att ge kokt ägg? Jag gillar ju personligen kokt ägg och har det alltså väldigt ofta själv. Så hur ofta är det ok att ge det till snäckorna? ^^

Smilla W
5/1/14, 12:35 AM
#10

Finns väl ingen gräns egentligen. De kan väl få det på helgerna om du äter ägg till frukost :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Gaara
5/1/14, 10:34 AM
#11

Alright! Tack för svaret! 😃

Tanjis
6/26/14, 7:40 PM
#12

Fin! Hej stig

Gaara
6/26/14, 11:29 PM
#13

Visst är han gullig? ^^

Annons:
Tanjis
6/27/14, 8:41 AM
#14

Oh ja. Jag hittade din blogg på google. När hade du planer på uppfödning

Gaara
6/28/14, 4:33 AM
#15

Så snart de känner för att para sig. ;)

Upp till toppen
Annons: