Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 7336 ggr
peachpie117
4/28/14, 4:01 PM

Afrikanska jättesnäckor(frågor)

Hej!

Jag skulle gärna vilja skaffa en afrikansk jättesnäcka men mst så klart fråga om jag får innanGlad

Sedan tänkte jag förbereda mig och ställa några frågor om jättesnäckor.

1. Hur stor bur ska man minst ha till den?

2. Stämmer det att de lever i ca.9 år?

3. Äter dom något kött?

4. Finns det någon uppfödare(som ni vet) som säljer albino och andra sorter?(om jag ska köpa)

Och övriga saker att veta om afrikanska jättesnäckorSkrattar

Blir glad för svar!

Annons:
Smilla W
4/28/14, 4:09 PM
#1

Hej! Kul att du blivit intresserad av snäckor! Det finns en mängd olika sorters afrikanska arter, de vanligaste tillhör Achatinidae. Albino är en defekt gen som kan förekomma hos alla djurarter. Bland snäckor som finns på den svenska marknaden kan du nästan bara få tag i albifärgade Lissachatina reticulata, mycket trevlig art. Dock går denna art ännu inte att få tag i som viltfärgad variant i Sverige. Olika arter lever olika länge, mellan 3 och 10 år får man vä säga då. Kika gärna runt på forumet bland artiklarna under "alla artiklar" för mer information om olika arter. Läs även artiken "Vanligt förekommande frågor" för att få en grund att stå på. Storleken på burken får avgöras av storleken på snäckorna. Lycka till! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

peachpie117
4/28/14, 4:16 PM
#2

Tack så mycket för svar!:)

En liten fråga:) albino snäckan den är väl vit va(vill bara dubbelkolla):D och har den röda ögon eller finns det med svarta(vill helst ha med svarta):)

Smilla W
4/28/14, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Inga problem!

De som är albinomorphade har en vitgul kropp, blir oftast gulare med åldern. Ögonen är så små så de syns inte, dock är pupillerna svarta om du tittar riktigt noga.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

peachpie117
4/28/14, 4:38 PM
#4

vad bra då vet jag😃

A
4/11/21, 8:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

#1: jag har ungar om du är intresserad mvh anette larsson lindblomsvägen 129
Ronneby

S
4/17/21, 4:23 PM
#6

#1: hej!
Jag undrar om det finns någon i närheten av Jönköping som säljer jättesnäckor bebisar alltså😊.
Sen undrar jag om någon kan rekommendera ett glasterarium.
Mvh Marie

Annons:
B
7/29/21, 8:58 PM
#7

#5: hej, har du några kvar med denna färgen?

Mvh Martin 😊

Upp till toppen
Annons: