Annons:
Etikettallmänt
Läst 928 ggr
Snuttefia
4/19/14, 2:54 PM

Favorit snäcka!

Vilken är din favorit snäcka?

M.V.H Snuttefia

Annons:
MoaL
4/20/14, 5:18 PM
#1

Oj, svår fråga då jag gillar många olika. 🤪 Achatina immaculata har underbar personlighet tycker jag, Limicolaria flammea är ju sötare än sötast, och Achatina achatina är så stora och ståtliga. ❤️😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
4/20/14, 6:41 PM
#2

Jag måste hålla med MoaL, det är jättesvårt att välja ut en favorit, alla är ju fina på sitt sätt! Lissachatina reticulata tycker jag är en jättetrevlig art, dels för att de är så aktiva och "orädda" och dels för att de har ett ganska speciellt utseende med de lite udda formade räffliga skalen. Viltfärgade (det vill säga icke albino) reticulata är ursnygga med de markanta toningarna i ansiktet. A. albopicta tycker jag också mycket om, deras skalmönster är riktigt vackert och den spetsiga formen på skalet lika så. Dessa klarar sig dessutom på lite lägre fuktighet än vissa andra arter :D Achatina achatina är som föregående säger stora och ståtliga, det är deras storlek jag finner faschinerande… Och den intressanta draksvansen som endast finns hos några andra arter. Som ett plus i kanten är de ganska inaktiva och förstör inte så mycket Inredning i terrarierna :) Archachatina marginata sp. Är också rätt fina med den mer runda skalformen. Dessa blir ganska tunga också :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
4/20/14, 9:32 PM
#3

Jag har inte varit i "snäck-svängen"länge nog för att ha hunnit hitta en favorit, det finns fortfarande så många som jag aldrig sett eller lyckats hitta en bra bild ich beskrivning på. Men jag är väldigt glad i den art jag fick som första snäcka, A. immaculata, mina är så pigga och aktiva och det är så kul att se dem röja runt! I övrigt tror jag att jag föredrar små till medelstora snäckor, precis som när jag var barn så tycker jag att små snäckor är så sjukt söta!!!

pontussigge
4/20/14, 9:45 PM
#4

Min favorit snäck art är A.achatina

simma lungt //PONTUSSIGGE

Snuttefia
4/21/14, 11:31 AM
#5

Själv så tycker jag det finns många fina arter men just nu är Limicolaria flammea min favorit :D

M.V.H Snuttefia

[Budgies]
4/23/14, 6:43 PM
#6

A. achatina albino (:

Annons:
Upp till toppen
Annons: