Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 863 ggr
Snuttefia
4/12/14, 7:02 PM

Hjälp! Snäckor!

 Achatina reticulata och Limicolaria flammea

Just nu har jag två Achatina reticulata och nästa månad kommer jag antagligen ha två Limicolaria flammea

Jag vet så lite om snäckor så släng gärna in allt ni kan om de, så får inte bara jag utan även andra nybörjare lära sig mer!

M.V.H Snuttefia

Annons:
Smilla W
4/12/14, 11:53 PM
#1

Hej! Har du ett par Achatina reticulata bör det inte vara något problem med andra arter, de kräver relativt lika skötsel. Om du känner dig osäker eller nyligen införskaffat de du redan har dår du gärna lov att läsa artikeln "Vanligt förekommande frågor" här på sajten. Passa även på att läsa artikeln om L. flammea för att få lite grundläggade fakta om den specifika arten. Därefter svarar vi gladerligen på alla frågor du kan komma på, men då har du i vart fall en grund att stå på. Lycka till! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Snuttefia
4/13/14, 12:08 PM
#2

#1 Hej Smilla! Tack för tipsen! Här läst artikeln och läser på allt jag kan!

Men medans jag skriver så undrar jag om dessa två arter ska skötas likadant och kan äta samma mat? Och jag antar att alla arter ska ha cuttlebone?

M.V.H Snuttefia

Smilla W
4/13/14, 12:31 PM
#3

Jadå, de ätet det samma, temperatur och fuktighet kan skilja något. Båda ska ha fr tillgång till sepiaskal (eller annan kalkkälla) :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Snuttefia
4/13/14, 12:42 PM
#4

#3 Okej vad bra då vet jag!

M.V.H Snuttefia

Upp till toppen
Annons: