Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 739 ggr
jnielsen
4/9/14, 2:01 PM

En snäckling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tydligen missat ett ägg sist jag rensade, för igår hittade jag världens minsta snäcka inne hos immaculatorna. Mindre än en ärta är den och var nog på väg att kläckas för den låg fortfarande i det trasiga äggskalet när jag upptäckte den. Äggskalet ramlade av, det var lite hårdhänt hantering först för jag trodde att jag hittat en bit kalk.. Snäckan ligger nu i en liiiiten burk med en bit kalk, paprika och det jag kunde hitta av äggskalet. Hur ska jag sköta om den lille? Den rör sig och förflyttar sig, om än lite..

Annons:
pontussigge
4/9/14, 3:24 PM
#1

Sköt den som dom vuxna så kommer det gå bra

simma lungt //PONTUSSIGGE

Smilla W
4/9/14, 3:42 PM
#2

Vad knasigt! Sköt den på samma sätt som de vuxna, fast i en mindre skala helt enkelt, lycka till! :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
4/9/14, 4:03 PM
#3

Okidoki, ingen specialbehandling då? Lite synd om den att den är ensam, men den är ju på tok för liten för att gå ihop med de vuxna…

Smilla W
4/9/14, 8:20 PM
#4

Ja alltså, om det känns bättre kan du sätta in den hos de två A. alissa tills den vuxit till dig något. De har relativt lika miljöförhållanden :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
4/9/14, 8:27 PM
#5

Jag funderade fsktiskt på det, men den får bo i sin pyyyyttelilla burk i en vecka eller så och växa till dig. Annars hittar jag den aldrig hos alissorna…

Smilla W
4/9/14, 10:46 PM
#6

Ja, det är i och för dig en bra ide!

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: