Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1100 ggr
[Budgies]
4/7/14, 7:42 AM

vad heter den?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar vilken sorts snäcka det är jag söker efter, den kommer vara på KP nästa månad och är vit medans skalet är brunt! Den är såå söt att man smälter typ haha! Vad heter den? Bilden är från kp

Annons:
MoaL
4/7/14, 11:53 AM
#1

Det ser ut att vara en Achatina reticulata albino. 🙂 Jag skulle gissa att det är en av medlemmarna här på forumet som äger den, då Hallons skrev om det för ett tag sedan. ^^

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
4/7/14, 11:23 PM
#2

Som Moa säger, Lissachatina reticulata, eller mer vardagligt Achatina reticulata. Just denna individ är albinofärgad i kroppen, det finns bara albinofärgade av denna art att få tag i här i Sverige än så länge :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
4/7/14, 11:35 PM
#3

Det är jag som kommer i tidningen :) kul att du har KP!

MoaL
4/8/14, 12:04 AM
#4

#2 Nej, det finns viltfärgade också, men de är inte särskilt vanliga. 🙂 Jag var nära att köpa för ett par år sedan, men det rann ut i sanden. Medlemmen finns tyvärr inte kvar här, då hon har tagit bort sin användare. :/

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
4/8/14, 7:00 AM
#5

#4 Jaha, jag har i vart fall inte sett några viltfärgade tillsalu i Sverige. Men att de fimns att få tag i ute i europa vet jag gott och väl, väntar själv på ett par, väntar in värmen :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Budgies]
4/8/14, 10:32 AM
#6

Varför ska snäckor vara minst 2 då de är ensamma i vildmarken?

Har hittat en trädgårdsnigel här

Annons:
[Hallons]
4/8/14, 12:59 PM
#7

Vill bara meddela att de som prenumererar på KP inte fotar artiklen och lägger ut här då jag gör det och stryker kontakt uppgifter om mig

[Budgies]
4/8/14, 1:11 PM
#8

Aha, sorry

[Hallons]
4/8/14, 1:19 PM
#9

#8 menade självaste artiklen som kommer den 23

[Budgies]
4/8/14, 1:35 PM
#10

Jag förstår

Upp till toppen
Annons: