Annons:
Etikettallmänt
Läst 828 ggr
jnielsen
2014-02-18 11:53

Resa bort?

Hur gör ni när ni ska resa? Vem tar hand om era snäckor?

Jag ska resa utomlands med hela min familj, föräldrar, syskon, man, barn och farföräldrar - hela tjocka släkten! Så jag har ingen aning om hur jag ska göra med snäckorna, har inga vänner som har någon erfarenhet av terrariedjur/tillräckligt ansvarsfull för att sköta dem ordentligt/inte tycker att de är äckliga att titta på…

Hur gör man?? Smådjurspensionat??

Jag bor i skåne.

Annons:
[Hallons]
2014-02-18 12:00
#1

Jag brukar lämna mina snäckor till någon som är villig och passa mina snäckor. Annars reser jag nästan aldrig, jag passar mest andras snäckor när ägaren är på semester ;)

Smilla W
2014-02-18 12:06
#2

Smådjurspensionat finns dessvärre inte att få tag i, dock inte kunniga på dessa djur. Det bästa är att lämna bort dem till en vän eller någon annan man lita på. När ska ni åka? jag skulle nog kunna passa dem ett tag, är för det mesta hemma :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2014-02-18 12:08
#3

Jag bor i Skåne och ska inte bort på ett tag. Jag kan absolut passa snäckorna.

jnielsen
2014-02-18 12:11
#4

Jag misstänkte nästan att det skulle vara svårt med smådjurspensionat som tar hand om den här typen av djur.. Vi reser för att fira min pappas 60-årsdag, annars hade mina kära föräldrar fått äran att passa dem, vi passar deras hundar när de reser..

Smilla W
2014-02-18 12:27
#5

Du skulle kunna ta med dem i en petbox om du vill, dock kanske det är onödigt om det är en kortare period. jag hade med mina snäckor staplade i petboxar i sommras när jag skulle vara i Stockholm en längre tid :)

Som sagt, hittar du ingenstans att ha dem, säg bara till! 👍

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2014-02-18 12:29
#6

Jo, inom Sverie hade de fått hänga med, men vi ska till Gran Canaria.. He he, det kunde jag ju skrivit i inlägget =)

Annons:
Smilla W
2014-02-18 12:37
#7

Jaha! Ja då är det ju en annan sak, vad trevligt att ni ska åka till Gran Canaria förresten, det hade man velat såhär i vinterkylan :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2014-02-18 12:46
#8

#7 Du såg kanske att jag petade in snäckpassning i ett PM?

Smilla W
2014-02-18 13:18
#9

Oj, ursäkta, har inte hunnit kolla medelandet, har varit helt upptagen med att kolla olika vivariumbyggen 🤐

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

pontussigge
2014-02-18 16:52
#10

Har varit borta ca en vecka från mina snäckor utan problem

simma lungt //PONTUSSIGGE

Upp till toppen
Annons: