Annons:
Etikettavel-bebisar
Läst 1062 ggr
[Hallons]
2/14/14, 8:48 PM

Lägga ägg

Hej! Min nya snäcka Candys könsöppning buktar inte ut. Utan har liksom ett "Hål" mitt i. Vad kan detta innebära? Redo för äggläggning eller vad? (Det buktar ut lite Ovebring ett hål mitt i könsöppningen) det är min A. Reticulara albino på dryga 4 år det gäller ;)

Annons:
Smilla W
2/14/14, 10:54 PM
#1

Är de fyra år nu?! Tyckte du sa två häromdagen, sedan tre och sedan två igen. Gjorde inte du en tråd om detta nyligen? Det finns en jättebra artikel här på sajten om Avel, där kan du läsa om hur det går till med könsmognad.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2/14/14, 10:57 PM
#2

#1 jag sa att mina ena A. Achantinor var två år. Sedan hjälpte du mig lite på traven och konstaterade att om de är födda i februari 2012 är det tre år. Nu har jag fått hem två A. Reticulara albinosar som är dryga 4 år. Var den ena är könsmogen och den andra (som jag skriver om i inlägg #0) har ett väldigt märkligt könsöppning. :) (missförstod varann lite där, det där med ålder är svårt) *haha* ;)

Smilla W
2/14/14, 11:10 PM
#3

Jaha nej då måste du ha missförstått mig. Som jag skrev är de två år om de är kläckta februari 2012. Men nog om det. Vid fyra års ålder bör de absolut vara könsmogna. Vad menar du med underlig? Har du någon bild?

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2/14/14, 11:14 PM
#4

#3 ska fota imorgon. Är sent nu. Men, hur ska jag förklara det? På Kiara buktar könsöppningen ut. Medan på Candy är det mer som ett hål i könsöppningen samtidigt som den buktar ut. Lägger upp en bild imorgon :)

Smilla W
2/14/14, 11:15 PM
#5

Så ska det vara, måste ju fin as en öppning, eller hur? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2/14/14, 11:17 PM
#6

#5 haha, det är klart. Ser bara så märkligt ut på just Candy

Annons:
[Hallons]
2/15/14, 1:12 PM
#7

Här är den ena:

Smilla W
2/15/14, 1:21 PM
#8

Kan inte se någon bild i inlägget ovan.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2/15/14, 2:09 PM
#9

#8 var inne på mobilversionen. Blir inte riktigt klok! :(

Smilla W
2/15/14, 2:34 PM
#10

Det går ju som sagt att ändra till vanlig version längst ned på sidan. Men annars kan du fixa bild när du är inloggad via dator.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Hallons]
2/15/14, 2:48 PM
#11

#10 okej.

Upp till toppen
Annons: