Annons:
Etikettallmänt
Läst 1022 ggr
RobinF
2/2/14, 5:33 PM

Mässan 1/2- Vad kom ni hem med`?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte att det kunde vara roligt att se vad ni som va på mässan kom hem med. Dom sålde lite snäckor, men skulle vara roligt å se vilka andra djur ni också kom hem med och ifall ni hittade några fynd bland tillbehören :)

Själv kom jag hem med 2 Jungfrugeckos, 2 jättefina A.achatina från Pontussigge här på snäckor i fokus, 2 a. fulica "jade" , lite plantationsoil, bananflugskultur och plastväxter, blev supernöjd med mina köp och mässpriserna va en riktig fröjd för ögonen.

That's a cat...Not a horse.

Annons:
RobinF
2/2/14, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ignorera min dåliga solbränna som slutar vid handen :P

That's a cat...Not a horse.

Smilla W
2/2/14, 5:37 PM
#2

Det verkar ju som att du fick hem en hel del! Trevlig dagsutflykt, mässor är alltid lika kul :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

RobinF
2/2/14, 5:38 PM
#3

Hade en budget den här gången tyvärr, spindlarna fick stanna kvar på mässan, å dom underbart söta små majsormarna/mjölksnokarna :(

That's a cat...Not a horse.

pontussigge
2/2/14, 7:25 PM
#4

För mig vart det: Kungspyton 0.1.0 Pygmemöss 1.3.0 Ett Terrarium Labburar Foderdjur Tillbehör Det var en bra och trevlig mässa och mycket folk.

simma lungt //PONTUSSIGGE

Smilla W
2/2/14, 10:52 PM
#5

#3Finns ofta myclet man vill ha men inte kan skaffa ;p #4, Oh, har du bild på pygmemössen? De är rätt intressanta! Ska du ha dem som sällskap eller foderdjursavel? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Chinesecrestedlover
2/3/14, 1:24 AM
#6

Hej!

Jag hämtade hem mina (bokade innan mässan) efterlängtade A.reticulata (3 stycken småttingar på ca 2-3 cm) och en supersöt horngroda (även den bokad innan mässan), en brun pytteliten sötnos (bebbe… den kommer ju bli stor och rund, hehe).

Sedan köpte jag även kackerlackor (B.dubia) - inte direkt gulliga… rys… men grodan måste ju käka. Mat och vattenkristaller till dessa, en värmematta och nät till ventilation på den låda de ska odlas i (bor i två petboxar i nuläget).

Exo terra soil och torr spagnum-mossa, termometrar och hygrometrar och en pincett att plocka de äckliga krypen med då grodan ska matas… ja, det var nog allt…  tyvärr hade jag en budget som inte var sådär väldigt enorm så fick hålla mig till det viktigaste… skulle vilja köpt massa saker och djur som diverse supersöta grodor (var väldigt frestad att ta hem en pyxie och ett gäng klockgrodor), ödlor, fler terrarier (lite svårt då jag åkte kommunalt men ändå) osv… kanske nästa gång…

Trevlig mässa och betydligt mer folk än jag trott innan jag kom dit… jisses vilken kö innan man ens kom in i hallen…

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
pontussigge
2/3/14, 8:34 AM
#7

#5 har tyvärr ingen bra bild på dom, det blir till sällskap då dom är så otroligt små.

simma lungt //PONTUSSIGGE

RobinF
2/3/14, 1:03 PM
#8

#6 Det låter ju som du fick med en hel del iaf :)

Kön slapp jag faktiskt, kom dit ca 10:45 å kön va precis ner till vägen bara, 5 minuter senare såg man knappt vart kön slutade :P

That's a cat...Not a horse.

Smilla W
2/3/14, 8:42 PM
#9

Inget slår kön in till septembermässan i Hamm det kan jag lova, stod i kö från klockan 8 till 11 förra året. Även om insläppet blrjade först 10.30 var det nödvändigt då man inte kunde urskilja var kön slutade närmare den tiden. Köerna var även lika breda som gatorna :p

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

nickiee
2/6/14, 12:31 PM
#10

kom hem med

1 art vandrande pinnar

1 art snäckor

3 olika arter skalbaggslarver

mycket bra mässa hade bord där är nöjd

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Smilla W
2/6/14, 1:26 PM
#11

#10 vilken srt av snäckor köppte du? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

nickiee
2/6/14, 2:42 PM
#12

dyakiidae sp

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: