Annons:
Etikettarter-underarter-färgvarianter
Läst 978 ggr
[Seaside]
2014-01-23 09:36

Mer info om L. flammea

Såg otroligt vackra bilder på denna snäckart här på SIF, men hittade tyvärr ingen art-/skötsel info (eller så letade jag på fel ställe🙂).

Kan någon som har L. flammea berätta om dem och deras behov? Skulle så gärna vilja veta mer om dem.

Tack på förhand!

Annons:
Smilla W
2014-01-23 19:16
#1

Vi kanske får skaffa en artikel här på sajten om just den arten. 

Egentligen är det väl inte så stor skillnad på dessa och många andra jättesnäckor. Dock blir de inte så stora, omkring 4-5cm i skallängd om jag inte misstager mig 🙂

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[Seaside]
2014-01-23 21:53
#2

Låter som en kalasbra ide' :)

MoaL
2014-02-04 22:44
#3

Jag kan skriva ihop en artikel om de små liven innan helgen. 🙂 Jättevackra, eleganta små snäckor. Men de ynglar av sig värre än kaniner - just sayin'. 😎

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
2014-02-04 22:59
#4

Vad bra Moa! Ska bli kul att käsa :D Jo, finns det ju många arter som gör, vet dock inte om dessa är värre än andra :p

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

MoaL
2014-02-08 01:50
#5

#4 Jo, de är faktiskt värre. 😃 Betydligt mer produktiva än någon annan snäcka jag har eller har haft, förutom S. octona (men de är så pyttesmå och lättskötta att de knappt räknas). ^^

Men nu ligger i alla fall artikeln uppe. 👍

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Smilla W
2014-02-08 10:50
#6

#5, oj så pass! Funderade på att skaffa sådana, men det kanske blir svårt att hitta alla ägg. Jag har ju köpare på de flesta snäcklingar (som foder) men det är givetvis mindre omständigt om inte så många kläcks fram :p

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: