Annons:
Etikettsjukdomar-skador
Läst 1151 ggr
jnielsen
2013-11-28 22:01

Ser konstigt ut??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ibland kanske jag oroar mig i onödan, men jag såg något så märkligt på Ols.. Det ser ut som att han "inte håller tätt" runt kroppen. Jag är sååå rädd för mantelkollaps! Vad tror ni att detta är? Bilden är lite dålig, men man ser en vit del av kroppen synas där det inte "håller tätt"

Annons:
Smilla W
2013-11-28 23:19
#1

Det kan vaa tyngden av att hen hänger i taket, så brukar det vli på mina i alla fall. I så fall är det inget du behöver oroa dig för. Om den nyss har lagt ägg kan det dessutom vara lite slappt i skimnet i någon dag :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2013-11-28 23:25
#2

Puh! Jag har varit jätteorolig hela kvällen!

Han bär fortfarande på äggen,så  han är säkert ganska tung där han hänger… 

Nu håller vi tummarna för att de ska äta bra när de vaknar idag (de sover länge ikväll tydligen ) de fick ingen mat igår så jag hoppas på att de ska mumsa i sig ordentligt av vitkål och brysselkål nu👍

Smilla W
2013-11-29 07:15
#3

Vad bra! Nu är det no inte långt kvar tills äggen är lagda :) Har de ätit något nu såhär efter natten? :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2013-11-29 09:01
#4

Nix, de har inte rört maten. Antar att de äter av underlaget istället.

Smilla W
2013-11-29 16:01
#5

Hm, skumt. Om du ger dem något riktigt godisgott, som gurka, äter de då?

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2013-11-29 18:24
#6

gav dem ruccola nu för att testa, det brukar gå ner… Ska köpa champinjon och sallad imorgon, det är storfavoriterna. Känns inte alls bra när de inte äter…

Annons:
Smilla W
2013-11-29 18:56
#7

Hoppas, de äter sallad och svamp i alla fall. Annars får vi luska lite i vad som kan vara problemet.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2013-11-29 20:40
#8

ja, de är ju riktigt kräsna, det vet jag ju, så underlaget är väl godare…

Smilla W
2013-11-29 23:10
#9

Ibland favoriserar de de allra underligaste sakerna. Jag har några styckwn som envisas med att äta inredningen i terrariet istället för maten. Sedan har jag en söm föredrar att tugga av små bitar av sitt eget skal istället för sepiaskal :p

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
2013-11-30 05:00
#10

Ja, det kan vara så att de tycker kokosmullen är toppen eftersom de bara haftmossa innan.

Vilken kannibalisk(!?) snäcka som äter på sig själv!

jnielsen
2013-11-30 14:38
#11

Inatt åt de av ruccolan,båda två tror jag, idag ska de få romansallad, gurka och svamp, det brukar gå ner!

Smilla W
2013-11-30 17:34
#12

kan vara, eller så är de bara lite extra kräsna just nu ;P

Jo, det är lite skummt faktiskt, den ser inte klot ut bed märken här och där O.O

Vad bra! Hoppas de äter det också så vet du i alla fall om de äter över huvud taget :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: