Annons:
Etikettallmänt
Läst 1142 ggr
m1n0
11/16/13, 3:05 PM

a.fulica

Hej! Äntligen har jag skaffat mig två fulicor, har haft dom snart i en vecka :) Dom har blivit väldigt aktiva nu dom senaste dagarna och verkar trivas bra här :D Tänkte döpa dom längre fram för kan inte riktigt skilja på dom än :P Det tråkiga var roten jag hade blev helt möglig av nån anledning fast den skulle klara av fukt bra så det var bara att kasta den :) Jag undrar vad fulicor föredrar och äta? Har provat allt möjligt nu för att se vad dom helst vill ha men vet inte vad dom helst vill ha än. :)

Annons:
hillalilla
11/16/13, 4:49 PM
#1

Mina älskar sallad, zuccini, fiskmat, ogräs och groddar. Brukar hiva i halvätna tomater och äppelskrottar som dottern lämnar efter sig också. Kål brukar jag alltid ha som reservmat hemma, men de äter det bara i nödfall. Skal efter morot har funkat också. Ibland strösslar jag ut alfaalfafrön så äter dom det när det har grott.

Smilla W
11/16/13, 7:53 PM
#2

Kul att du har fastnat inom snäckhobbyn!

De kan äta det mesta i grönsak och fruktväg. Försök undvika sådant som sallad, squash och gurka, det är mycket näringsfattigt. Undvik även saker med hög halt av fytin och oxalsyra då detta förhindrar kalkupptagningen, exempel på sådant är rabarber, (tomater). 

I övrigt kan de äta det mesta, se till att de alltid har fri tillgång till sepiaskal! 🙂

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Smilla W
11/16/13, 7:55 PM
#3

Här kan du läsa mer om just Foder och här kan du läsa lite om frågor som ofta frågas här inne på forumet angående allt möjligt som rör snäckor.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

RobinF
11/17/13, 12:03 PM
#4

Om det var en redmoore rot du hade där i så är dem täckta av organiskt material, man brukar därför låta dem ligga i blöt för att sen skrapa av allt vitt slem, kan vara anledningen till att den möglade när den blev blöt.

That's a cat...Not a horse.

Upp till toppen
Annons: