Annons:
Etikettberättelser
Läst 1917 ggr
Smilla W
2013-11-05 16:01

Dålig fakta

Hittade precis den här gamla artikeln, jag har sett den tidigare men tappade bort den. Nu när jag hittade igen tänkte jag dela med mig till er. Tycker det är dåligt och mycket generaliserande skrivet. Ett bra exempel på att inte alltid lita på det som skrivs i tidningen. Ett durekt exempel på att faktan inte granskats är det så simola som att de inte hör skillnad på snäckor och sniglar. Vad har ni för tankar kring detta? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16602436.ab

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Anoki
2013-11-05 20:31
#1

Bäst att man säkrar bostäderna så dom inte smiter, de kommer väll käka upp huset snarast *ironi*. 

Nej men blir ganska arg när jag läser sådant, inte konstigt att folk får fel uppfattning om dom. Känner själv att mina är väldigt kräsna och äter verkligen inte "allt grönt" xD

Smilla W
2013-11-05 23:07
#2

Äter mycket kan dem nog göra. Men deras så fina komentar "Folk ser dem som gulliga husdjur och förstår inte…" Och så vidare. Ganska nedlåtande. Tror nog att vi snäck-ägare förstår betydligt mer än vad de gör.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[00emi07]
2013-12-29 01:52
#3

Rubriken låter som en början på ett dåligt skämt

Smilla W
2013-12-29 10:29
#4

Ja men precis! "Jättesniglar"… Håll rätt på taxanomin om du ska skriva ut något officiellt. Jaja, jag litar inte ditekt på vad aftonbladet skriver i alla fall. För några dagar läste jag en artikel där de skrivit att en man i trafikolycka hittats med massor av livsfarliga ormar i kassar i bagageluckan…. I själva verket var det ofarliga boor i transportlådor.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[00emi07]
2013-12-29 13:03
#5

Haha…

Tess21
2016-01-05 16:28
#6

en fråga, han snäckorna man får i bur också den där sjukdomen ? för isåfall är det väl farligt för människor att ha hand om dom? blev lite orolig när jag såg artikeln och funderar på att skaffa snäcka

👻🌛

Annons:
MoaL
2016-01-06 00:40
#7

#6 Så länge du köper snäckor som är uppfödda i fångenskap så behöver du inte oroa dig. 🙂 Dock rekommenderas alltid att man tvättar händerna efter att man har hanterat dem, men vem gör inte det egentligen? Man blir ju både slemmig och jordig. 😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Tess21
2016-01-06 00:55
#8

okej vad bra :)blev riktigt rädd eftersom jag blir lätt rädd av att veta sjukdomar osv ^^ 
haha sant sant :) har handsprit hemma också ^_^

👻🌛

Upp till toppen
Annons: