Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras-transport
Läst 928 ggr
OneSound
2013-10-21 10:19

Ev. (K) A. Fulica

Hejsan!

Jag hittade denna siten av en ren slump. Har alltid tyckt att snäckor, även om jag alltid kallat dom sniglar hehe, har varit söta - men inte tänk på att man kan ha dom som husdjur!

Har kollat igenom siten och de olika arterna och blev sugen på en A. Fulica jade och en A. Fulica med albinoskal och normalfärgad kropp att ha tillsammans. Inte helt bestämt mig än, men tänkte kolla om någon har? Gärna bebisar.

Föll handlöst när jag såg en liten snäcka smaska på ett maskrosblad, sjukt söt 😍

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
Smilla W
2013-10-21 17:19
#1

Hej!

Trevligt att du hittat hit! Alltid kul med nytt folk som har intresse för snäckor och sniglar.

Just de färgmorpherna du söker är rätt svåra att få tag i, vill du ha fatt i dessa får du nog leta utomlands. Men standard varianten av Achatina fulica finns det att gödsla med inom hobbyn. Det fins även andra trevliga arter. Två andra artersom passar bra för nybörjare är Achatina immiculata och Achatina reticulata.

Här kan du läsa om de olika "Nybörjararterna"

* Achatina fulica

* Achatina immiculata

* Achatina reticulata

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

OneSound
2013-10-21 17:24
#2

Kul med trevligt välkomnande 😃

Attans då! Det är just Jade varianten som jag fastnade extra för. Men tänkte att det skulle bli lite olika färger på bebbarna om de skulle lägga ägg sen (och om jag skulle ha kvar de).
Men kan man skicka snäckor över landsgränser med posten? Tänker att tullen blir lite fundersam och att de kan bli så kallt och så.. Bäst att hämta då kanske.

Tack så mycket! Ska läsa och fundera både en och två gånger på detta 👍

Aut viam inveniam aut faciam

Smilla W
2013-10-21 17:47
#3

Det är det många som gör :) själv har jag både normala och Jadatzi av arten a. fulica (Jadatzi, albino skal och albino kropp). Men tycker nog att normalfärgad är snyggare. 

Skicka mellan olika EU-länder är inga problem med ryggradslösa djur (Om de inte har några särskilda bestämmelser, som till exempel eremitkräftor) Dock börjar det bli lite kallt för att skicka nu, men det går bra igen till våren! 👍

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Smilla W
2013-10-21 17:48
#4

Just det ja! det är mycket som ligger till grund när det gäller färger. Just snäckor finns inte i så många varianter, mest olika former av albino, som givetvis är ressecivt :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Upp till toppen
Annons: