Annons:
Etikettatt-äga-snäckor-sniglar
Läst 1035 ggr
[00emi07]
9/9/13, 10:06 PM

Antal snäckor?

Hur många snäckor har du? Skriv även inlägg där du snackar om: Hur många du har Vad är max? Vill du ha fler? Har du för många? Hinner du inte? Men, till frågan, hur många snäckor/singlar har du?

Annons:
[00emi07]
9/9/13, 10:09 PM
#1

Har tre, kommer får 5 A.immaculata snart och efterlängtade A.reticulara Albino tre stycken snart.

jollycox
9/9/13, 10:11 PM
#2

Jag har inga snäckor men tycker dom är söta. Har tagit in vilda snäckor ett par gånger men släppt ut dom efter ett par dagar/veckor. Skulle vilja skaffa snäckor men har inte tiden just nu.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Fia89
9/9/13, 10:33 PM
#3

Jag har 13 små A. fulica :) super söta! Och förhoppningsvis får vi två A. Reticulata Albino imorgon, sambon längtar som tusan :D Just nu räcker det med snäckor för vår del :) platsen ska finnas till och tiden.men dem är himla roande och se på, fina små varelser :)

[00emi07]
9/9/13, 11:01 PM
#4

Som sagt, om några veckor kommer jag ha 11 st snäckor, men det räcker (: Lääängtar till mina Albinos!

Anoki
9/10/13, 7:05 AM
#5

4 a. achatinor :)

jnielsen
9/10/13, 8:02 AM
#6

Vi har två stycken, jag vill ha fler men vi har inte riktigt utrymme till fler terrarier och jag vill helst ha dem i glasterrarier.. Vi har ju två katter och en bebis, så terrarier måste stå på stabila möbler som bebisen inte kan välta och så långt ifrån alla andra möbler att katterna inte kan hoppa upp på dem.. det är svårt att lyckas med i en tvåa på 58 kvm 😉

vårt terrarie är 50x40x30 så det är lagom för två.

Annons:
tsrebel
9/10/13, 1:23 PM
#7

Jeg vet ikke hvor mange jeg har akkurat nå, men det er langt over 20. Siden jeg bor alene og har god tid, går det fint med så mange. Jeg har mest mindre arter nå, så da har jeg også plass til flere. Før vinteren får jeg to nye arter; Archachatina papyracea adelinae og Pseudachatina laeiana.

Akkurat nå har jeg:

Pleurodonte marginella (3 voksne og mange nesten voksne) *
Pleurodonte excellens (3st. ny art i år)
Achatina iredalei (ca. 13st., de fleste voksne eller snart voksne)*
Archachatina marginata suturalis (4st., 3 grå og en hvit)*
Limicolaria martensiana (5st., ny art i år)
Limicolaria numidica (minst 3 voksne og noen halvvoksne, mørke striper)*
Theba pisana (veldig usikker på antall)
Otala lactea (veldig usikker på antall)

Neste år står flere limicolaria-arter på ønskelisten.

* Selger noen av disse, merket med *

Smilla W
9/10/13, 1:27 PM
#8

Låter so en fin samling! Ja har också en del arter på listan att införskaffa, bland annat tänkte jag se om jag kan hitta några av de arter jag söker i Tyskland till helgen :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

jnielsen
9/10/13, 2:40 PM
#9

#det lät kul med Tyskland, ska du på någon mässa eller? Hur kommer det sig att så många tycks köpa snävkor just därifrån??

Smilla W
9/10/13, 4:43 PM
#10

Japp, europas största! Hobbyn terrariedjur är mycket större i tyskland och många andra länder än i Sverige

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[00emi07]
9/10/13, 5:18 PM
#11

#10 häftigt!

MoaL
9/10/13, 7:07 PM
#12

Jag har långt fler än 20 snäckor. Hur många har jag faktiskt ingen aning om, jag har inte räknat dem, och vissa av snäckorna KAN jag inte räkna (t ex. S. octona - reproducerar sig som bara snäckor kan, och är dessutom jättesmå). ^^
Jag känner att jag är ganska maxad just nu, men visst finns det vissa arter och varianter jag gärna skulle vilja ha. Om tillfället dyker upp kommer jag förmodligen att ta chansen (beroende på art/variant), men annars får det nog vänta en tid. 😎

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Upp till toppen
Annons: