Annons:
Etikettallmänt
Läst 1463 ggr
[00emi07]
9/6/13, 3:54 PM

Snäckor via frakt

Hej! Hur skickar man snäckor via posten/frakt? Tacksam för snabbt svar! Skriv hur man packar de, var man lägger in de? Till posten kanske? Osv…

Annons:
[00emi07]
9/6/13, 6:02 PM
#1

Behöver akut hjälp

MoaL
9/6/13, 10:48 PM
#2

Jag brukar köpa de vadderade gröna förstaklass-kuverten när jag skickar snäckbebisar. Först skriver man såklart adressuppgifterna på kuvertet innan man packar det. ^^

Man har en plastlåda eller filmburk i lämplig storlek (beroende på snäckans/-ornas storlek, etc), lägger i fuktig mossa, stoppar ned snäckan/-orna och täcker den/-m med ännu mer mossa. Och då pratar vi om ordentligt med mossa, de ska inte kunna "skramla omkring" i lådan och skada sig, utan ligga stadigt och bra. Jag brukar även stoppa ned en eller ett par morotsskivor som färdkost bredvid snäckans skalöppning, eftersom morötter inte möglar på samma sätt eller lika fort som många andra grönsaker. Därefter sätter man på locket och tejpar det så att det inte kan öppnas i kuvertet. Efter att det är gjort, använder jag tidningspapper och fyller ut "tomrummen" i kuvertet som extra vaddering, virar in lådan med tidningspapper, och så vidare, så att lådan ligger skyddad i kuvertet. 🙂

Därefter brukar jag gå till en Icabutik i närheten som tar emot paket/brev. Ta reda på korrekta tider så att brevet inte blir liggande en extra natt och dag på Posten. 👍

Har du inte fått snäckor skickade till dig så att du vet ungefär hur du ska paketera dem? 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

[00emi07]
9/6/13, 11:08 PM
#3

Nej det har jag inte (:

Upp till toppen
Annons: