Köpes/Säljes/Omplaceras/Transport

(S) Albino

2013-09-04 19:58 #0 av: [00emi07]

Hej svej!
Mitt intresse stiger visst väldigt snabbt för snäckor!
Nu letar jag efter arten som vissa säger är ovanliga i Sverige. Nämligen Albino.
Någon som har några till salu? Vuxna som barn, spelar ingen roll för mig! (:

MVH, Emilia, Pluto, Cupcake, Shakira, Nikito och Paris                                      Reborn mamma, och?

Anmäl
2013-09-04 20:00 #1 av: pontussigge

Albino är ingen art utan en färg variant

Anmäl
2013-09-04 20:03 #2 av: [00emi07]

Oj, menade färg. Är ute efter A. Fulica Albino (:

MVH, Emilia, Pluto, Cupcake, Shakira, Nikito och Paris                                      Reborn mamma, och?

Anmäl
2013-09-04 22:18 #3 av: Smilla W

Albino är ingen art utan en färgvariant precis som #1 sa. Albino gener är en skadad recessiv gen som kan förekomma hos alla levande djurarter. A. reticulata är vanligt förekommande i albinoform, Galengrodairullstol här på iFokus har en hel del ungar till salu för tillfället.

Achatina fulica var. albino är inte lika vanlig och populär i Sverige men jag såg en annons för inte så länge sedan av någon i Värmland som säljer ungar.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Anmäl
2013-09-04 22:37 #4 av: [00emi07]

Var på i fokus? Länk? (:

Anmäl
2013-09-04 22:48 #5 av: Smilla W

Jag vet inte alla sajter hon är medlem i, denns bland annat, du kan ju söka på henne eller blädra bland de gamla inläggen för att hitta annonsen :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Anmäl
2013-09-04 22:49 #6 av: [00emi07]

Okej(:

Anmäl