Annons:
Etikettallmänt
Läst 1035 ggr
[linn8]
8/18/13, 10:27 AM

Vad gör dom?

Hej! Jag tycker att snäckor är jätte vackra att titta på, men hur är dom att ha som husdjur? Tacksam för svar!

Annons:
[linn8]
8/18/13, 11:32 AM
#1

Callele
8/18/13, 12:03 PM
#2

Typ som de flesta fiskar. Fina att titta på men blir inte så mycket bekräftelse av dig som ägare. Eller mina kampfiskar reagerar mer på när jag kommer än snäckorna men det är för att de vill ha mat. ;)

Det roliga ligger i att inreda burkarna så att det märks att snäckorna trivs. Samt testa olika saker i matväg och se vilka grejer som uppskattas och vilka saker som anses vara blä. Sedan är vissa individer mer nyfikna än andra och är därmed mer aktiva.

[linn8]
8/18/13, 12:11 PM
#3

Tack för svar!

Smilla W
8/18/13, 5:20 PM
#4

Precis som #2 sa så är de ganska lika fiskar, eller reptiler. Fina att titta på, kul att fotografera om man nu gillar på men inga djur man gullar med. Det beror rät mycket på vilken art man har hur aktiva de är. Arter som A. fulica, A. immiculata och A. reticulata är ganska aktiva och kul att titta på medans A. achatina är ganska skygga och gärna gräver ner sig. Dock är A. achatina en mycket intressantare art enligt mig. Det beror helt på vad man är ute efter :)

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

[linn8]
8/18/13, 5:22 PM
#5

Tack för svar! Om jag skulle köpa så skulle det vara någon lite mer aktiv, eller mindre skygg art.

Smilla W
8/18/13, 7:08 PM
#6

Då skulle jag rekomendera A. fulica eller A. immuculata :) Har blandannat dessa hemma, de är mycket aktiva och trevliga snäckor, de gräver sällan ner sig utan sätter sig då hällre i taket.

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: